Siedziba
Adres: ul. Błogosławionej Karoliny 21, 35-119 Rzeszów
Telefon: 17 748 24 94
Strona www: sp18.resman.pl
E-mail: sekretariat@sp18.resman.pl
Godziny pracy: 7.30-15.30
Dyrektor
Imię i nazwisko: Grażyna Lachcik
Siedziba: ul. Błogosławionej Karoliny 21, 35-119 Rzeszów
Telefon: 17 748 24 95
E-mail: dyrektor@sp18.resman.pl
Terminy przyjmowania stron: w godzinach pracy
Godziny pracy: 8.00-15.00
Kompetencje
Określa Statut Szkoły Podstawowej Nr 18
Najważniejsze kompetencje dyrektora to:
a. Prowadzenie dokumentacji określonej szczegółowymi przepisami,
b. Ustalanie zakresu obowiązków nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły,
c. Dobieranie kadry pedagogicznej, pracowników niepedagogicznych szkoły oraz zatrudnianie ich,
d. Kierowanie całokształtem działań szkoły.
Przedmiot działalności i kompetencje jednostki
Określa Statut Szkoły Podstawowej Nr 18
Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty i Karcie Nauczyciela oraz w aktach wykonawczych do tych ustaw ( rozporządzenia, zarządzenia MEN ). Wśród tych celów i zadań zasadnicze to:
1. Przygotowuje uczniów do dalszego kształcenia,
2. Wyposaża uczniów w wiedzę i umiejętności stosowne do ich rozwoju i zdolności, pozwalające na wykonywanie zadań i rozwiązywanie problemów,
3. Stwarza warunki do uaktywniania i rozwoju swoich zainteresowań, uzdolnień i talentów,
4. Organizuje środowisko wychowawcze zapewniające wszechstronny rozwój ucznia,
5. Zapewnia uczniom opiekę pedagogiczną i zdrowotną oraz pełne bezpieczeństwo w szkole i w czasie zajęć organizowanych przez szkołę,
6. Wspomaga rodzinę w procesie wychowania,
7. Realizuje przyjęty program wychowawczo- profilaktyczny.
Ochrona danych osobowych - klauzula informacyjna
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),w dalszej części zwane RODO, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2, informuję o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
I. Administrator danych:
Administratorem danych jest: Szkoła Podstawowa Nr 18, ul. Błogosławionej Karoliny 21, 35-119 Rzeszów, reprezentowana przez Dyrektora.
II. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Pani Wioletta Rozesłaniec, kontakt możliwy jest poprzez adres
e-mail: iod1@erzeszow.pl lub pisemnie na adres administratora danych wskazany wyżej. Funkcję Zastępcy Inspektora Ochrony Danych pełni Pan Mariusz Stochla, e-mail: iod1@erzeszow.pl, tel. 17 875 43 74.
III. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych:
Dane przetwarzane są w celu:
a) a. realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, innych zadań statutowych oraz zadań organizacyjnych wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe a także wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze - w związku z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
b) b. wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi - w związku z art. 6 ust. 1 lit. e) RODO;
c) c. realizacji umów zawartych z kontrahentami - w związku z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
d) d. w pozostałych przypadkach - na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych w zakresie i w celach określonych w treści zgody – w związku z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
IV. Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub stosownej umowy z administratorem.
V. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu/ów dla jakiego zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
VI. Prawa osób, których dane dotyczą:
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
a) dostępu do treści danych osobowych oraz sprostowania (poprawiania) w przypadku gdy dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne,
b) żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
· dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
· osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych;
· osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 ogólnego rozporządzenia ochrony danych, wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 ogólnego rozporządzenia ochrony danych wobec przetwarzania;
· dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem;
· dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
c) wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
e) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) RODO,
f) w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych administratorowi ma charakter dobrowolny.
VII. Obowiązek podania danych osobowych:
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa, niepodanie danych osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji celów w jakich zbierane są dane osobowe lub brakiem możliwości zawarcia takiej umowy.
VIII. Inne informacje:
W związku z przetwarzaniem danych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, ani profilowania. Mogą wystąpić przypadki, gdy Administrator przekaże Pani/Pana dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, o każdym takim przypadku będzie Pan/Pani informowana/y.
Informacja o sposobie przyjmowania i załatwiania spraw
1. Wszystkie sprawy urzędowe, zgodnie z Ustawą Kodeks Postępowania Administracyjnego, załatwia sekretariat szkoły i księgowość w godzinach 7.30 - 15.30.
2. Sekretariat szkoły m.in.:
1) udziela wszelkich możliwych informacji dotyczących działalności szkoły,
2) przyjmuje i wysyła korespondencję,
3) przechowuje i prowadzi dokumentację szkoły.
3. Wydawanie wszelkich dokumentów następuje w terminie do 7 dni.
4. W szczególności szkoła Podstawowa Nr 18 wydaje następujące dokumenty:
1) zaświadczenia:
a) o uczęszczaniu ucznia do szkoły - tryb wydawania: rodzic (prawny opiekun) dziecka zgłasza się z prośbą o wydanie zaświadczenia do stosownej instytucji, w/w zaświadczenie zostaje wydane.
b) o zatrudnieniu pracownika - tryb wydawania: pracownik zgłasza się z prośbą o wydanie zaświadczenia do stosownej instytucji, w/w zaświadczenie zostaje wydane.
2) uczniowskie legitymacje szkolne - tryb wydawania: wszystkie oryginały legitymacji są wydawane bezpłatnie zgodnie z księgą druków ścisłego zarachowania. Duplikaty legitymacji wydawane są odpłatnie według stawek urzędowych na prośbę rodzica (prawnego opiekuna).
3) legitymacje służbowe nauczyciela - tryb wydawania: legitymacje służbowe nauczyciela i ich duplikaty zamawia się na prośbę nauczyciela w firmie wykonującej legitymacje, a następnie wydaje się je odpłatnie.
4) duplikaty świadectw - tryb wydawania: duplikaty świadectw wydawane są odpłatnie według stawek urzędowych na prośbę rodzica (prawnego opiekuna) lub pełnoletniego ucznia.
5) odpisy arkuszy ocen - tryb wydawania: odpisy arkuszy ocen wydawane są przy przeniesieniu ucznia do innej szkoły.
Statut
W załączniku poniżej
Organizacja
Szkoła Podstawowa Nr 18 to szkoła powszechna do której z urzędu przyjmowane są dzieci z określonego rejonu . Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział klasowy.
Regulamin organizacyjny zawarty jest w Statucie szkoły.
Majątek
Środki trwałe - 31 592 055,67 zł,-
Wyposażenie - 1 363 123,20 zł,-
Księgozbiór - 20 765,59 zł,-
Programy i licencje - 15 599,79 zł,-
Bilans
2018r. - w załączniku poniżej
Plan finansowy
2017r. - w załączniku poniżej
2018r. - w zalączeniu poniżej
Udostępnianie informacji nieudostępnionej w BIP
Wniosek - w załączniku poniżej
Rejestry, ewidencje, archiwa oraz sposoby i zasady udostępniania danych w nich zawartych
Prowadzone zgodnie z rzeczowym wykazem akt ustalonym dla jednostek oświatowych i sposobem działania archiwów zakładowych.
- Rejestr zatrudnionych nauczycieli
- Księga ewidencji dzieci (dot. realizacji obowiązku szkolnego)
- Ewidencja uczniów szkoły
- Ewidencja druków ścisłego zarachowania (świadectwa szkolne, legitymacje uczniowskie, legitymacje ubezpieczeniowe pracowników szkoły, legitymacje służbowe pracowników, karty motorowerowe)
- Ewidencja nieobecności pracowników
- Ewidencja zastępstw
- Księgi inwentarzowe
- Księgi inwentarzowe księgozbioru
- Rejestr wypadków przy pracy
- Rejestr wydanych aktów awansu zawodowego nauczyciela
- Zeszyt ewidencji wypadków uczniów
- Ewidencja pieczęci
- Archiwum (akta, teczki osobowe byłych pracowników, listy płac, karty wynagrodzeń, arkusze ocen uczniów szkoły).
Dokumentacja z przebiegu i efektów kontroli
W załączniku poniżej
Data opracowania
12.10. 2017 r.
Opracowanie
Grażyna Lachcik - dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 18
Zatwierdził
Grażyna Lachcik