RODO Klauzula informacyjna W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) 1. Administratorem danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Rzeszowie z siedzibą pod adresem: 35-322 Rzeszów ul. Załęska 7a 2. Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się pisząc na adres poczty elektronicznej (e-mail): iod2@erzeszow.pl bądź pisemnie na adres administratora wskazany powyżej 3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań ustawowych Domu Pomocy Społecznej na podstawie. art. 6 ust. 1 lit. a-e RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b, c, g, h, w szczególności na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej 4. Odbiorcą danych osobowych będą uprawnione podmioty na podstawie przepisów prawa lub podmioty świadczące usługi Administratorowi na podstawie odrębnych umów. 5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej 6. Dane osobowe będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, 7. Osoba, której dane dotyczą, posiada prawo, na zasadach przewidzianych w RODO: o do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność o do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uzna, że przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych narusza przepisy RODO, 8. Podanie przez osobę danych osobowych jest: o dobrowolne – w przypadku, gdy podstawą prawną jest zgoda o dobrowolne ale niezbędne w celu zawarcia oraz wykonania umowy
z przepisów prawa 9. Przetwarzanie danych nie podlega zautomatyzowaniu i profilowaniu.
Klauzula informacyjna dla Mieszkańców Klauzula informacyjna dla czlonków rodzin file/135532/Klauzula rodziny.docx
Siedziba | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dyrektor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawa prawna powołania i funkcjonowania jednostki | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dom Pomocy Społecznej został powołany na podstawie Zarządzenia Wojewody Rzeszowskiego nr 91/93 z dnia 9 września 1993 r. W strukturze DPS funkcjonują Warsztaty Terapii Zajęciowej. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktura organizacyjna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Regulamin organizacyjny i Statut | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilans | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zadania | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Świadczenie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających w formach i zakresie wynikających z indywidualnych potrzeb oraz umożliwienie z korzystania ze świadczeń przysługujących z tytułu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tryb działania, prowadzone sprawy, przeprowadzone kontrole | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DPS działa w oparciu o Zarządzenie Wojewody Rzeszowskiego nr 91/93 z dnia 9 września 1993 r., ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64 poz. 593 z póź. zm.), statutu uchwalonego przez Radę Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. i 28 procedur wydanych przez dyrektora placówki regulujących kwestie związane z pobyt mieszkanek w DPS i świadczonymi na ich rzecz usługami: - procedura przyjęcia mieszkańca, - procedura umierania i zgonu mieszkańca, - procedura wypisu mieszkańca, - procedura postępowania w sytuacji zagrożenia lub podjęcia próby samobójczej przez mieszkańca, - procedura stosowania przymusu bezpośredniego, - procedura ponoszenia odpłatności za pobyt, - procedura zabezpieczenia spraw finansowych i przedmiotów wartościowych mieszkańców, - procedura zgłaszania skarg i wniosków przez mieszkańców, - procedura utrzymania czystości, - procedura palenia papierosów przez mieszkańców, - procedura spożywania alkoholu na terenie DPS przez mieszkańców, - procedura postępowania w przypadku samowolnego oddalenia się mieszkańców, - procedura wyjazdu i nieobecności mieszkańcówi, - procedura funkcjonowania samorządu mieszkańców, - procedura przestrzegania higieny osobistej przez mieszkańców, - procedura dokonywania zakupów przez personel, - procedura wydawania posiłków, - procedura nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń, - procedura prania odzieży i bielizny pościelowej, - procedura odbierania odzieży i bielizny pościelowej z pralni, - procedura postępowania na wypadek włamania, - procedura działania wobec mieszkańców, którzy nie dotrzymują warunków kontraktów, - procedura rozwiązywania konfliktów, - procedura planowania całodobowego wyżywienia mieszkańców, - procedura organizowania wycieczek, - procedura prowadzenia szkoleń, - procedura opieki medycznej, - procedura postępowania z osobami bezdomnymi. Przeprowadzone kontrole:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wysokość opłat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca wynosi w 2019 r. – 3. 744,00 zł Zarządzennie nr VII/1620/2018 Prezydenta Miasta Rzeszowa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Majątek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kompleks DPS składa się z następujących budynków połączonych ze sobą wzajemnie i stanowiących jedną całość. Budynek mieszkalny nr I, Budynek mieszkalny nr IA ,Budynek kuchni nr II, Budynek administracji nr III, Budynek portierni, Pawilon Warsztatów Terapii Zajęciowej. Powierzchnia gruntu 28.686 m kw. – w wieczystym użytkowaniu. Dom Pomocy Społecznej Grupa I – budynki i budowle – 10. 736,975,09 zł. Grupa II – obiekty inżynierii lądowej i wodnej – 3.014.138,07 zł, Grupa III – kotły i maszyny energetyczne – 0,00 zł, Grupa IV – maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania – 77. 195,14 zł, Grupa V – specjalistyczne maszyny, urządzenia i aparaty – 165.007,16 zł, Grupa VI – urządzenia techniczne – 314.544,28 zł, Grupa VII – środki transportu – 432.983,56 zł, Grupa VIII – narzędzia, przyrządy, ruchomości wyposażenia – 276.288,38 zł. RAZEM: DPS – 15.017.131,68 zł. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Budżet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rejestry, ewidencje, archiwa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dom Pomocy Społecznej prowadzi rejestr mieszkańców, teczki osobowe mieszkańców, składnicę akt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej
|