Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

 
Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
 

 

  1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

 

1. Wniosek,

2. Załączniki do wniosku:

a) w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, sporządzony zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r., poz. 2081, z późn. zm.) – zwanej dalej ustawą OOŚ, raport należy złożyć w czterech egzemplarzach wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (w czterech egzemplarzach). Raport musi być podpisany przez autora, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia raportu. Do raportu musi być dołączone oświadczenie autora, a w przypadku gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu wymagań, o których mowa w art. 74a ust. 2,

lub

w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia, sporządzoną zgodnie z art. 62a ustawy OOŚ (w czterech egzemplarzach), wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych (w czterech egzemplarzach).

Karta informacyjna powinna zawierać dane (z uwzględnieniem dostępnych wyników innych ocen wpływu na środowisko, przeprowadzonych na podstawie odrębnych przepisów), w szczególności o:

- rodzaju, cechach, skali i usytuowaniu przedsięwzięcia,

- powierzchni zajmowanej nieruchomości, a także obiektu budowlanego oraz dotychczasowym sposobie ich wykorzystywania i pokryciu nieruchomości szatą roślinną,

- rodzaju technologii,

- ewentualnych wariantach przedsięwzięcia,

- przewidywanej ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii,

- rozwiązaniach chroniących środowisko,

- rodzajach i przewidywanej ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko,

- możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko,

- obszarach podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody oraz korytarzach ekologicznych, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia,

- przedsięwzięciach realizowanych i zrealizowanych, znajdujących się na terenie, na którym planuje się realizację przedsięwzięcia, oraz w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia lub których oddziaływania mieszczą się w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia - w zakresie, w jakim ich oddziaływania mogą prowadzić do skumulowania oddziaływań z planowanym przedsięwzięciem,

- ryzyku wystąpienia poważnej awarii lub katastrofy naturalnej i budowlanej,

- przewidywanych ilościach i rodzajach wytwarzanych odpadów oraz ich wpływie na środowisko,

- pracach rozbiórkowych dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,

- oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na stan jednolitych części wód powierzchniowych i podziemnych oraz Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 425 Dębica – Stalowa Wola –Rzeszów,

Karta informacyjna przedsięwzięcia musi być podpisana przez autora, a w przypadku gdy jej wykonawcą jest zespół autorów – przez kierującego tym zespołem, wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz daty sporządzenia karty informacyjnej przedsięwzięcia.

b) mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej (w czterech  egzemplarzach),

c) poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,

d) wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,

e) w przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub notarialne potwierdzony odpis pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej,

f) dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

 

 

  1. Złożenie wniosku drogą elektroniczną

 

Tak, poprzez Platformę ePUAP

 

 

  1. Opłaty

 

- 205 zł - opłata za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,

- 105 zł - przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innej osoby,

- 205 zł - opłata za zmianę decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,

 

Opłatę należy uiścić przez wpłatę na rachunek bankowy organu:

Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1

nr konta: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

lub bezpośrednio w Kasach Urzędu, przy ul. Kopernika 15 lub ul. Okrzei 1.

 

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów

 

Osobiście lub pocztą na adres: Urząd Miasta Rzeszowa, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, ul. Rynek 7, 35-064 Rzeszów,

lub Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów,

lub ePUAP.

 

 

  1. Sposób i termin załatwienia sprawy

 

Wydanie decyzji stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko lub wydanie decyzji określającej środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia.

Termin wydania decyzji zgodnie z Kpa - do 2 miesiący od dnia złożenia kompletnego wniosku, z zastrzeżeniem art. 35 § 5 Kpa, na podstawie którego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresów trwania mediacji oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

 

  1. Tryb odwoławczy

 

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa - Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 

 

  1. Podstawa prawna

 

- Art. 71-75, art. 77-82, art. 84-85 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081, z późn. zm.),

- § 2 i § 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 71),

- Część I pkt 45 i pkt 46 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.),

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.).

 

  8.    Przetwarzanie danych osobowych interesantów Urzędu Miasta Rzeszowa

Zgodnie z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz.Urz.UE L 119 z 04.05.2016):
1. Administratorem danych osobowych interesantów jest Gmina Miasto Rzeszów. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Pan Antoni Wilk tel. 17 748 4499 e-mail: iod@erzeszow.pl
2. Dane osobowe interesantów przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania na podstawie przepisów wymienionych w pkt. 7.
3. Odbiorcami danych osobowych interesantów będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskiwania danych osobowych na postawie przepisów prawa.
4. Dane osobowe interesantów przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
5. Każdy ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postepowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.

 

9. Uwagi

 

W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora należy przedstawić poświadczony notarialnie odpis pełnomocnictwa, zgodnie z art. 33 Kpa opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł. Wpłaty dokonuje się na rachunek:

Urząd Miasta Rzeszowa nr konta: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

 

Opublikował(a): 02.09.2019 13:17, Justyna Łysek
Wytworzył(a): 11.07.2016 13:23, Małgorzata Wojnowska
Drukuj Poleć znajomym

Ilość odwiedzin: 22464016
Urząd Miasta Rzeszowa
Rynek 1, 35-064 Rzeszów   |   Infolinia: 17 788 99 00, Fax: 017 87 54 105   |   WWW: www.rzeszow.pl   |   E-mail: umrz@erzeszow.pl