Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

 
Wydawanie pozwoleń na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
 

 

  1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

 

1. Wniosek o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, sporządzony zgodnie z art. 184 oraz art. 221 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz. 799, z późn. zm.),

2. Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osoba fizyczną (aktualny wypis z rejestru prowadzonej działalności gospodarczej, aktualny KRS),

3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do instalacji (tj. prawo własności, użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, ograniczone prawo rzeczowe albo stosunek zobowiązaniowy) podpisany przez stronę,

4. Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,

5. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

 

 

  1. Złożenie wniosku drogą elektroniczną

 

Tak, poprzez Platformę ePUAP

 

 

  1. Opłaty

 

1. Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia:

- 2011 zł – w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,

- 506 zł – w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikro przedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców (w takim przypadku do wniosku należy dołączyć oświadczenie do jakiej grupy przedsiębiorców zaliczany jest wnioskodawca zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej),

- 506 zł – pozostałe.

 

2. Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wydanego w wyniku przeprowadzenia postępowania kompensacyjnego – 150% stawki za wydanie pozwolenia.

 

3. Opłata skarbowa za przedłużenie terminu ważności lub zmianę warunków pozwolenia, jeżeli:

- dotyczy przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności – 50 % stawki za wydanie pozwolenia,

- treścią zmiany jest kolejny rodzaj działalności – 100% stawki za wydanie pozwolenia.

 

4. Opłata skarbowa za zmianę pozwolenia w zakresie oznaczenia prowadzącego instalację: 10 zł.

 

Opłatę należy uiścić przez wpłatę na rachunek bankowy organu:

Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1

nr konta: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

lub bezpośrednio w Kasach Urzędu, przy ul. Kopernika 15 lub ul. Okrzei 1.

 

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów

 

Osobiście lub pocztą na adres: Urząd Miasta Rzeszowa, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, ul. Rynek 7, 35-064 Rzeszów,

lub Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów,

lub ePUAP.

 

 

  1. Sposób i termin załatwienia sprawy

 

Termin wydania decyzji zgodnie z Kpa - do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku, z zastrzeżeniem art. 35 § 5 Kpa, na podstawie którego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

 

 

  1. Tryb odwoławczy

 

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa - Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 

 

  1. Podstawa prawna

 

- Art. 184 ust. 1, art. 188, art. 220, art. 221, art. 224, art. 378 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.),

- Art. 51, art. 52 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1201, z późn. zm.),

- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2012 r. poz. 1031),

- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1 marca 2018 r. w sprawie standardów emisyjnych dla niektórych rodzajów instalacji, źródeł spalania paliw oraz urządzeń spalania lub współspalania odpadów (Dz. U. z 2018 r. poz. 680, z późn. zm.),

- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie przypadków, w których wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji nie wymaga pozwolenia (Dz. U. z 2010 r. nr 130 poz. 881),

- Art. 6b ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw (Dz. U. z 2019 r. poz. 660, z późn. zm.),

- Część III pkt 40, pkt 46, pkt 53 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1000, z późn. zm.),

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.).

 

  8.    Przetwarzanie danych osobowych interesantów Urzędu Miasta Rzeszowa

Zgodnie z art. 13 Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz.Urz.UE L 119 z 04.05.2016):
1. Administratorem danych osobowych interesantów jest Gmina Miasto Rzeszów. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Pan Antoni Wilk tel. 17 748 4499 e-mail: iod@erzeszow.pl
2. Dane osobowe interesantów przetwarzane będą w celu przeprowadzenia postępowania na podstawie przepisów wymienionych w pkt. 7.
3. Odbiorcami danych osobowych interesantów będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskiwania danych osobowych na postawie przepisów prawa.
4. Dane osobowe interesantów przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
5. Każdy posiada prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
6. Każdy ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postepowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.
 

 

9.  Uwagi

 

Zgodnie z art. 189 ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
(Dz. U. z 2017 r. poz. 519) podmiot, który staje się prowadzącym instalację lub jej oznaczoną część, przejmuje prawa i obowiązki wynikające z pozwoleń dotyczących tej instalacji lub jej oznaczonej części. Podmiot ten, występuje niezwłocznie z wnioskiem o zmianę pozwoleń w zakresie oznaczenia prowadzącego instalację.

 

W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora należy przedstawić poświadczony notarialnie odpis pełnomocnictwa, zgodnie z art. 33 Kpa opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł. Wpłaty dokonuje się na rachunek:

Urząd Miasta Rzeszowa nr konta: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

 

 

Opublikował(a): 03.09.2019 13:40, Justyna Łysek
Wytworzył(a): 11.07.2016 13:30, Małgorzata Wojnowska
Drukuj Poleć znajomym

Ilość odwiedzin: 22494312
Urząd Miasta Rzeszowa
Rynek 1, 35-064 Rzeszów   |   Infolinia: 17 788 99 00, Fax: 017 87 54 105   |   WWW: www.rzeszow.pl   |   E-mail: umrz@erzeszow.pl