Urząd Miasta Rzeszowa
|
KARTA USŁUGI
|
Data zatwierdzenia:
25.05.2018 r.
|
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków |
| ||
1) Skarga lub wniosek. 2) Zgoda osoby, w interesie której jest składana skarga lub wniosek (w przypadku składania skargi lub wniosku w interesie innej osoby). 3) Dokumentacja, mająca związek ze sprawą pozostającą przedmiotem skargi lub wniosku (opcjonalnie). | ||
| ||
1) Za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP 2) Za pośrednictwem poczty elektronicznej
| ||
| ||
Postępowanie nie podlega opłatom
| ||
| ||
1) Przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miasta Rzeszowa ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów. 2) Złożenie osobiście w Urzędzie Miasta Rzeszowa: Kancelaria Ogólna ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów. 3) Przesłanie pocztą elektroniczną na adres: umrz@erzeszow.pl 4) Przesłanie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej urzędu platformy ePUAP –/umrz/sprawy | ||
| ||
1) Organ właściwy do załatwienia skargi lub wniosku powinien załatwić skargę lub wniosek bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. 2) W przypadku niezałatwienia skargi/wniosku w ustawowym terminie, organ właściwy do załatwienia skargi jest obowiązany zawiadomić skarżącego/wnioskodawcę podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. 3) Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę lub wniosek innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, a gdy ich załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi lub wniosku, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia albo przekazania.
| ||
| ||
1) Postępowanie skargowe jest samodzielnym, jednoinstancyjnym postępowaniem o charakterze uproszczonym, kończącym się czynnością materialno-techniczną (zawiadomieniem o sposobie załatwienia skargi). W przypadku niezadowolenia ze sposobu załatwienia skargi, Skarżący może ponowić skargę. 2) Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi w trybie określonym w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. | ||
| ||
2) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, z późn. zm.); 3) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46); 4) § 57 ust. 3 Statutu Miasta Rzeszowa stanowiącego załącznik do Uchwały Nr LXXX/1462/2014 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 30 września 2014 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Rzeszowa (z późn. zm.) 5) Zarządzenie Nr 57/2012 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 4 września 2012 r. | ||
8. Uwagi
| ||
1) Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. 2) Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. 3) O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Skarga lub wniosek powinna zawierać zwięzłe i rzeczowe przedstawienie zarzutu (problemu). 4) Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego (wnioskodawcy). W przypadku gdy skargi i wnioski nie zawierają ww. danych, pozostawia się je bez rozpoznania. 5) Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. 6) Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. 7) Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
| ||
9. Klauzula informacyjna
| ||
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, 2. Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia i załatwienia skargi lub wniosku - na podstawie 223 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. 5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w okresie wynikającym 6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania. 7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
| ||
Opracował: | Grzegorz Baran Podinspektor w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa |
25.05.2018 r. |
Sprawdził: | Artur Kondrat Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa |
25.05.2018 r. |
Zatwierdził: | Artur Kondrat Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa |
25.05.2018 r. |
Osoba odpowiedzialna za aktualizację karty: | Grzegorz Baran |