Wersja Archiwalna

 

Zarząd Transportu Miejskiego

 

 

KARTA USŁUGI

 

 

 

Data zatwierdzenia:

 

 04.01.2017

 

 

Odwołanie od wystawionego wezwania do zapłaty

 

 

 

1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

 

Wniosek dotyczący wezwania do zapłaty wypełniony komputerowo lub na maszynie lub długopisem, pismem wyraźnym bez poprawek i skreśleń

Aktualny formularz wniosku do pobrania jest dostępny na stronie ZTM Rzeszów http://ztm.rzeszow.pl/menu/epodrozny/windykacja/ (pkt. 7)

Wniosek ten powinien zawierać dokładnie oznaczoną prośbę wnioskującego, tzn. prośba o:

1.    warunkowe obniżenie należności

2.    rozłożenie należności na raty

3.    odroczenie terminu spłaty

4.    inne (tu należy wpisać inny rodzaj prośby, np. unieważnienie)

We wniosku należy też prawidłowo oznaczyć formę w jakiej składający wniosek chce otrzymać odpowiedź, tzn.

1.    na adres podany na wniosku lub wezwaniu do zapłaty,

2.    udzielenie odpowiedzi telefonicznie,

3.    na adres e-mail.

Wniosek w przypadku prośby o warunkowe obniżenie należności powinien zawierać odpowiednie załączniki, m.in.: dokumenty potwierdzające trudną sytuację materialną za które uważa się: dokumenty potwierdzające zdarzenia losowe, które w znaczący sposób wpływają na pogorszenie sytuacji materialnej; zaświadczenie o otrzymywaniu zasiłku z ośrodka pomocy społecznej; zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o statusie osoby bezrobotnej.

 

2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną

 

Wniosek można złożyć bezpośrednio do ZTM drogą elektroniczną na adres: windykacja@ztm.erzeszow.pl

 

3. Opłaty

Wniosek dotyczący wezwania do zapłaty jest wolny od opłat.

 

4. Miejsce złożenia dokumentów

 

Wniosek może zostać złożony osobiście w siedzibie ZTM przy ul. Trembeckiego 3, 35-234 Rzeszów – III piętro – sekretariat – pokój nr 32, codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 do 15:30.

 

5. Sposób i termin załatwienia sprawy

 

Sposób załatwienia sprawy: odpowiedź pisemna, odpowiedź telefoniczna, odpowiedź e-mail.

Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od daty złożenia wniosku.

Za dzień złożenia wniosku przyjmuje się dzień wpływu wniosku do ZTM.

 

6. Tryb odwoławczy

 

Tryb odwoławczy może wystąpić gdy podróżny nie zgadza się z udzieloną odpowiedzią oraz decyzją zawartą w piśmie. Należy wtedy postępować jak w punkcie 1.

Podróżny składa ponowny wniosek dotyczący wezwania do zapłaty wypełniony komputerowo lub na maszynie lub długopisem, pismem wyraźnym bez poprawek i skreśleń.

Aktualny formularz wniosku do pobrania jest dostępny na stronie ZTM Rzeszów

www.ztm.rzeszow.pl

 

Wniosek ten powinien zawierać dokładnie oznaczoną prośbę wnioskującego o ponowne rozpatrzenie wniosku, tzn. prośba o:

1. warunkowe obniżenie należności

2. rozłożenie należności na raty

3. odroczenie terminu spłaty

4. inne (tu należy wpisać inny rodzaj prośby, np. ponowne rozpatrzenie)

We wniosku należy też prawidłowo oznaczyć formę w jakiej składający wniosek chce otrzymać odpowiedź, tzn.:

1. na adres podany na wniosku lub wezwaniu do zapłaty,

2. udzielenie odpowiedzi telefonicznie,

3. na adres e-mail.

Wniosek w przypadku ponownej prośby o warunkowe obniżenie należności powinien zawierać dodatkowe załączniki, m.in.: dokumenty potwierdzające trudną sytuację materialną za które uważa się: dokumenty potwierdzające zdarzenia losowe, które w znaczący sposób wpływają na pogorszenie sytuacji materialnej; zaświadczenie o otrzymywaniu zasiłku z ośrodka pomocy społecznej; zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o statusie osoby bezrobotnej.

 

 

7. Podstawa prawna

 

Uchwała nr LXI/1131/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 22 października 2013 r. (z późn. zm.)
w sprawie sposobu ustalania wysokości opłaty dodatkowej oraz opłaty manipulacyjnej, w razie niedopełnienia obowiązków zapłaty należności przewozowych z tytułu przewozu osób oraz spowodowania zatrzymania lub zmiany trasy środka transportu bez uzasadnionej przyczyny. (tekst jednolity na dzień 14 lipca 2016 r.)

 

8   8. Uwagi

Brak.

 

Opracował

 

Iwona Olak-Domin

22.12.2016

Zatwierdził

 

Piotr Kalita

22.12.2016

Osoby odpowiedzialne

za aktualizacje karty

 

Renata Pankowska,

Katarzyna Ząbek,

Karolina Sadlej - Zdun

Piotr Kulej

 

 

Opublikował(a): 17.02.2017 13:27, Agnieszka Świder
Wytworzył(a): 10.01.2017 13:00, Anna Kowalska
Drukuj Poleć znajomym