Siedziba Infolinia: 1 77 88 99 00 | ZAREZERWUJ TERMIN WIZYTY W WYDZIALE |
Dyrektor
Imię i nazwisko: Krzysztof WADIAK
Siedziba: pl. Ofiar Getta 7, 35-064 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
ZADANIA
1. Wydziałem Komunikacji zarządza dyrektor wydziału, przy pomocy zastępcy dyrektora i kierowników referatów,
2. Do zadań Wydziału Komunikacji należy w szczególności:
1) wydawanie zezwoleń dla ośrodków szkolenia kierowców oraz sprawowanie nadzoru nad nimi, kontrolowanie dokumentacji i działalności związanej ze szkoleniem kandydatów na kierowców;
2) prowadzenie ewidencji instruktorów nauki jazdy oraz wydawanie im stosownych legitymacji;
3) sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów oraz wydawanie upoważnień tym stacjom do wykonywania badań technicznych;
4) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i cofaniem uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych;
5) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem:
a) licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego ( rzeczy, osób oraz taksówką),
b) zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne;
6) prowadzenie spraw związanych z kontrolą przedsiębiorców posiadających uprawnienia do wykonywania transportu drogowego;
7) prowadzenie spraw związanych z powołaniem komisji egzaminacyjnej i przeprowadzaniem egzaminów w zakresie transportu drogowego taksówką;
8) kompleksowa obsługa interesantów, udzielanie informacji o zakresie działania urzędu i jednostek organizacyjnych oraz sposobie załatwiania spraw.
3. Zadania w Wydziale Komunikacji realizowane są przez:
1) Referat Praw Jazdy, którego pracą kieruje kierownik referatu,
2) Referat Rejestracji Pojazdów, którego pracą kieruje kierownik referatu.
4. Do zadań Referatu Praw Jazdy należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z:
a) wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami,
b) zatrzymywaniem i zwrotem zatrzymanych praw jazdy,
c) wydawaniem międzynarodowych praw jazdy,
d) dokonywaniem wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego;
2) przyjmowanie zawiadomień o zmianie danych zawartych w dokumentach uprawniających do kierowania pojazdami, a także przyjmowanie zawiadomień o ich zgubieniu lub kradzieży oraz wydawanie wtórników;
3) prowadzenie spraw związanych z kierowaniem osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami do kontrolnego sprawdzenia kwalifikacji oraz poddania się badaniom lekarskim.
5. Do zadań Referatu Rejestracji Pojazdów należy w szczególności:
1) dokonywanie rejestracji pojazdów oraz prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów rejestracyjnych lub dokumentów czasowo dopuszczających pojazd do ruchu oraz tablic rejestracyjnych;
2) przyjmowanie zawiadomień o nabyciu lub zbyciu pojazdu, dokonaniu istotnych zmian konstrukcyjnych w pojeździe, jego zniszczeniu (kasacji) bądź o zmianie adresu właściciela;
3) prowadzenie spraw związanych z wycofywaniem pojazdów z ruchu;
4) określanie i wpisywanie terminu badania technicznego pojazdu do dowodu rejestracyjnego pojazdu rejestrowanego po raz pierwszy
5) prowadzenie spraw związanych z zatrzymywaniem dowodów rejetracyjnych lub odpowiadających im dokumentów przez organ kontroli i ich zwrotem po ustaniu przyczyn zatrzymania.
TRYB DZIAŁANIA
Na podstawie regulaminu Urzędu Miasta Rzeszowa
REJESTRY , EWIDENCJE, ARCHIWA
Rejestry:
- pojazdów,
- kart pojazdów,
- dowodów rejestracyjnych,
- pozwoleń czasowych,
- znaków legalizacyjnych,
- nalepek na szybę,
- wydawanych licencji, zaświadczeń i zezwoleń wymaganych w transporcie drogowym,
- praw jazdy międzynarodowych,
Ewidencja:
- kierowców,
- pojazdów,
- diagnostów i Stacji Kontroli Pojazdów,
- instruktorów nauki jazdy i Ośrodków Szkolenia Kierowców.
Archiwa:
Archiwizowane są wszystkie akta kierowców i pojazdów jak również wnioski wraz z niezbędnymi dokumentami dotyczącymi wydania licencji, zezwoleń i zaświadczeń.