Siedziba
Adres: ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
Telefon: 017 875 42 20
Fax: 017 875 42 30
E-Mail: kr@um.rzeszow.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
Dyrektor
Imię i nazwisko: Grażyna ŻAROWSKA-HOMIK
Siedziba: ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
Telefon: 017 875 42 20
E-Mail:
Kompetencje:
Struktura organizacyjna
1. Wydziałem Księgowo – Rachunkowym kieruje dyrektor wydziału – Główny Księgowy Urzędu, przy pomocy zastępcy dyrektora wydziału oraz kierowników oddziałów.
2. W Wydziale Księgowo - Rachunkowym tworzy się następujące oddziały:
a) Oddział księgowości dochodów niepodatkowych i wydatków Urzędu;
b) Oddział płac i świadczeń oraz ewidencji majątku Urzędu;
c) Oddział księgowości projektów finansowanych środkami pomocowymi i funduszy celowych.
Zadania
Do zadań Wydziału Księgowo – Rachunkowego należy obsługa finansowo - księgowa Urzędu jako jednostki budżetowej, w zakresie niepodatkowych dochodów i wydatków oraz funduszy celowych, a także projektów współfinansowanych środkami pomocowymi.
Do zadań Oddziału księgowości dochodów niepodatkowych i wydatków Urzędu należy:
1) Obsługa finansowa rachunków bankowych Urzędu jako jednostki budżetowej w zakresie dochodów niepodatkowych, wydatków i sum depozytowych;
2) Obsługa kasowa zadań realizowanych przez wydziały i biura Urzędu w zakresie należności niepodatkowych, wydatków budżetowych, funduszy celowych, projektów współfinansowanych środkami pomocowymi oraz wadiów i gwarancji;
3) Ewidencja syntetyczna i szczegółowa dochodów niepodatkowych i wydatków budżetowych realizowanych przez Wydziały Urzędu zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych;
4) Prowadzenie ewidencji syntetycznej i szczegółowej inwestycji miejskich w układzie klasyfikacji budżetowej, strukturalnej, zadań inwestycyjnych oraz źródeł finansowania;
5) Prowadzenie ewidencji syntetycznej i szczegółowej sum depozytowych oraz wydatków niewygasających;
6) Ewidencja szczegółowa rozrachunków;
7) Ewidencja księgowa i miesięczne rozliczenia podatku od towarów i usług;
8) Prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków obciążających plan finansowy Urzędu;
9) Prowadzenie ewidencji wniosków o uruchomienie procedury zamówień publicznych i zawieranych umów oraz pozostałych umów nie objętych procedurami ustawy „Prawa zamówień publicznych”, na zakupy materiałów i realizację usług, w ramach zadań wykonywanych przez wydziały i biura Urzędu oraz dokonywanie wstępnej kontroli zgodności z planem finansowym;
10) Prowadzenie ewidencji pozabilansowej zabezpieczeń bankowych i gwarancji ubezpieczeniowych dla umów, zgodnie z ustawą „Prawo zamówień publicznych”;
11) Prowadzenie ewidencji szczegółowej wydatków organów osiedli w podziale na poszczególne Rady;
12) Rozliczenie delegacji pracowników Urzędu i radnych;
13) Sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych Urzędu jako jednostki budżetowej;
14) Sporządzanie miesięcznych deklaracji i regulowanie zobowiązań z tytułu z tytułu opłat PFRON;
15) Sporządzanie przy współpracy z Wydziałem Organizacyjno – Administracyjnym kwartalnych i rocznych sprawozdań statystycznych z zatrudnienia i wynagrodzeń pracowników Urzędu;
16) Sporządzanie przy współpracy wydziałów merytorycznych kwartalnych informacji o zaległościach w regulowaniu należności i zobowiązań przedsiębiorców wobec gminy i powiatu;
17) Sporządzanie jednostkowego sprawozdania finansowego – bilansu Urzędu (z załącznikami) oraz bilansów zbiorczych jednostek, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych Miasta;
18) Przyjmowanie i weryfikowanie zestawień od jednostek organizacyjnych Miasta do bilansu skonsolidowanego i sporządzanie łącznego bilansu skonsolidowanego Gminy;
19) Przygotowanie analiz dotyczących wykonania planu finansowego Urzędu w zakresie niepodatkowych dochodów i wydatków realizowanych przez Wydziały i Biura Urzędu, dla potrzeb Prezydenta, Skarbnika i Sekretarza Miasta;
Do zadań Oddziału płac i świadczeń oraz ewidencji majątku Urzędu należy:
1) Sporządzanie list płac i obliczanie świadczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych dla pracowników Urzędu;
2) Przygotowanie wypłat należności z tytułu: umów zleceń i o dzieło, diet radnych i przewodniczących rad osiedli, ryczałtów za korzystanie z samochodów prywatnych do celów służbowych, świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych stypendiów dla uczniów szkół oraz wynagrodzeń biegłych i członków komisji działających przy Prezydencie;
3) Naliczanie i odprowadzanie podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu wypłat wynagrodzeń i innych należności oraz składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i Fundusz pracy;
4) Sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS wraz z raportami imiennymi;
5) Sporządzanie rocznych deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych Urzędu i informacji z tytułu rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych dla pracowników, radnych, stypendystów oraz osób świadczących usługi w ramach umów cywilno – prawnych,
6) Wyliczanie wynagrodzeń dla celów emerytalno – rentowych i ustalenia kapitału początkowego dla pracowników Urzędu, a także byłych pracowników zlikwidowanych przedsiębiorstw miejskich, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych oświaty, w oparciu o zarchiwizowane dokumenty;
7) Przygotowanie analiz z zakresu wykorzystania środków na wynagrodzenia i inne świadczenia dla potrzeb Skarbnika i Sekretarza;
8) Prowadzenie ewidencji szczegółowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, materiałów, pozostałych środków trwałych, długoterminowych aktywów finansowych, a także pozabilansowej ewidencji drobnego wyposażenia;
9) Naliczanie umorzenia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
10) Sporządzanie sprawozdań dotyczących majątku Urzędu zgodnie z wymogami programów statystycznych i Urzędu Statystycznego;
11) Rozliczenie inwentaryzacji prowadzonej w drodze spisu z natury.
Do zadań Oddziału księgowości projektów finansowanych środkami pomocowymi i funduszy celowych należy:
1) Weryfikacja wniosków aplikacyjnych pod względem zgodności montażu finansowego z ustawą o finansach publicznych i rachunkowości oraz z wytycznymi przyjętymi dla danego projektu w celu potwierdzenia kwalifikowalności wydatków zawartych we wniosku;
2) Sprawdzanie umowy o dofinansowanie pod względem finansowo – rachunkowym z uwzględnieniem zgodności z planem finansowym Urzędu Miasta Rzeszowa i limitami wydatków oraz uchwałami o zobowiązaniach;
3) Prowadzenie obsługi finansowej wyodrębnionych rachunków bankowych dla realizacji projektów i funduszy celowych;
4) Ewidencja syntetyczna i analityczna dochodów, przychodów i wydatków realizowanych przez wydziały Urzędu w ramach projektów i funduszy celowych, zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości, klasyfikacji budżetowej i strukturalnej, ustaw szczegółowych a także wytycznych dla poszczególnych projektów dofinansowanych ze środków pomocowych.
5) Ewidencja pozabilansowa zaangażowania budżetu roku bieżącego i lat przyszłych, w szczegółowości pełnej klasyfikacji budżetowej, obciążających plan finansowy Urzędu i plany finansowe funduszy celowych.
6) Sporządzanie sprawozdań budżetowych z funduszy celowych oraz cząstkowych sprawozdań budżetowych dla poszczególnych projektów;
7) Sporządzanie cząstkowych sprawozdań finansowych - bilansów z działalności finansowo wyodrębnionej;
8) Kontrola i weryfikacja, przedkładanych przez wydział realizujące projekty: sprawozdań, wniosków o płatność, raportów i innych dokumentów finansowych wymaganych przez Instytucje Wdrażające/ Pośredniczące/ Zarządzające pod względem zgodności z ewidencją księgową oraz umową o realizację projektu;
9) Przygotowanie analiz dotyczących wykonania dochodów niepodatkowych i wydatków w ramach projektów współfinansowanych ze środków unijnych oraz przychodów i wydatków funduszy celowych, realizowanych przez wydziały Urzędu, dla potrzeb Prezydenta, Skarbnika i Sekretarza;
10) Przygotowanie do archiwizacji dokumentacji finansowo – księgowej projektów współfinansowanych ze środków pomocowych zgodnie z odrębnymi pzepisami.
Dotacje
Dotacje otrzymane od jednostek samorządu terytorialnego przez Miasto Rzeszów w 2007 r.
Dotacje przekazane innym jednostkom samorządu terytorialnego przez Miasto Rzeszów w 2007 r.
Wysokość opłat i Prowadzone sprawy
Nie dotyczy
Rejestry, ewidencje, archiwa
Nie dotyczy
Informacje nieudostępnione
Nie dotyczy
Finanse
1. Informacja o majątku UM - stan na dzień 31.12.2007 r.
2. Bilans skonsolidowany 31.12.2007.
Data opracowania
29 lipca 2003 r., 18.05.2005 r., 31.05.2007 r., 26.02.2008 r.
Opracowała
Ewa Depa
Zatwierdziła
Grażyna Żarowska Homik - Dyrektor Wydziału, Główny Księgowy Urzędu