Siedziba
Adres: ul. Rynek 11, 35-064 Rzeszów
Telefony:
Oddział Organizacyjny: 17 875 41 32
Referat Kadr: 17 875 41 19, 17 875 41 22
Oddział Kancelaryjny: 17 875 41 23, 17 875 41 21
Oddział Gospodarczy: 17 875 44 41, 17 875 44 52
Fax: 17 875 41 59
E-Mail: ora@erzeszow.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
Dyrektor
Imię i nazwisko: Artur KONDRAT
Siedziba: ul. Rynek 11, 35-064 Rzeszów
Telefon: 17 875 41 63
E-Mail: ora@erzeszow.pl
Dyrektor nadzoruje: Oddział Organizacyjny, Oddział Gospodarczy,Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańców.
Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko: Alicja TRZYNA
Siedziba: ul. Rynek 11, 35-064 Rzeszów
Telefon: 17 875 41 02
E-Mail: atrzyna@erzeszow.pl
Zastępca Dyrektora nadzoruje: Oddział Kancelaryjny, za wyjątkiem Teleinformatycznego Centrum Obsługi Mieszkańców, Referat Kadr, Referat Prezydialny.
Struktura organizacyjna:
W Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym tworzy się:
- Oddział Organizacyjny,
- Oddział Gospodarczy, którego pracą kieruje kierownik oddziału;
- Oddział Kancelaryjny, którego pracą kieruje kierownik oddziału.
W Oddziale Organizacyjnym tworzy się Referat Kadr, którego pracą kieruje kierownik referatu.
W Oddziale Kancelaryjnym tworzy się referaty:
- Referat Prezydialny,
- Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańców, którego pracą kieruje kierownik referatu.
Zadania:
Do zadań Oddziału Organizacyjnego należy w szczególności:
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania urzędu oraz systematyczne wdrażanie optymalnych zasad organizacji i zarządzania;
- prowadzenie prac w zakresie stosowania, utrzymania i doskonalenia systemu zarządzania jakością oraz kontroli zarządczej, na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
- opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu, wdrażanie postanowień regulaminu oraz przedkładanie Prezydentowi projektów zmian do regulaminu;
- przygotowywanie projektów porozumień zawieranych z organami administracji rządowej i organami jednostek samorządu terytorialnego w sprawie przejścia niektórych zadań do realizacji oraz prowadzenie ewidencji tych porozumień;
- prowadzenie spraw dotyczących wewnętrznego ustroju miasta, zmiany granic, ustalenia jego herbu, nadawania honorowego obywatelstwa miasta;
- opracowywanie projektów statutu Miasta i projektów statutów jednostek organizacyjnych;
- ewidencjonowanie zarządzeń Prezydenta oraz przekazywanie ich do wykonania wydziałom, jednostkom organizacyjnym oraz kierownikom służb i inspekcji;
- prowadzenie ewidencji upoważnień Prezydenta na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
- przygotowywanie propozycji odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
- ewidencjonowanie wniosków komisji Rady i przygotowywanie propozycji odpowiedzi;
- prowadzenie spraw związanych z przynależnością miasta do stowarzyszeń, fundacji i związków samorządu terytorialnego;
- prowadzenie spraw związanych ze współdziałaniem miasta z organami wymiaru sprawiedliwości i Policją, z wykluczeniem czynności operacyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów parlamentarnych, Prezydenta RP, organów jednostek samorządu terytorialnego, posłów do Parlamentu
Europejskiego oraz referendum ogólnopolskiego i gminnego; - prowadzenie książki kontroli przeprowadzanych w urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej, koordynowanie przygotowania projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne oraz wykonania zaleceń pokontrolnych z zastrzeżeniem § 4 ust. 5 pkt 7 niniejszego regulaminu;
- prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
- redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem.
Do zadań Referatu Kadr należy w szczególności:
- realizacja polityki zatrudnienia w urzędzie;
- planowanie i zapewnienie racjonalnego gospodarowania funduszem płac;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie rejestru poleceń służbowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza oraz Skarbnika;
- opracowywanie projektów, wdrażanie i aktualizacja regulaminu pracy oraz regulaminu premiowania;
- kontrola dyscypliny pracy;
- prowadzenie spraw związanych z nagradzaniem i odznaczaniem pracowników oraz udzielaniem upomnień i kar regulaminowych;
- prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z oceną pracy pracowników urzędu;
- opracowywanie projektu regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i współdziałanie z Komisją Kwalifikacyjną Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- prowadzenie spraw dotyczących współdziałania Prezydenta ze związkami zawodowymi działającymi w urzędzie;
- współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w sprawach reklamowania pracowników urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
- współdziałanie z Wydziałem Księgowo-Rachunkowym w zakresie przekazywania informacji kadrowych;
- współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w Rzeszowie oraz Powiatową Radą Zatrudnienia w Rzeszowie.
Do zadań Oddziału Gospodarczego należy w szczególności:
- administrowanie budynkami i lokalami biurowymi urzędu oraz planowanie ich remontów i konserwacji;
- zabezpieczenie mienia przed pożarem, kradzieżą i innymi zniszczeniami oraz kontrola wydziałów odnośnie przestrzegania przepisów w tym zakresie;
- utrzymanie czystości pomieszczeń biurowych oraz estetycznego wyglądu budynków urzędu i ich otoczenia;
- gospodarowanie mieniem ruchomym, w tym również środkami transportu;
- obsługa transportowa Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza oraz Skarbnika;
- prowadzenie ewidencji mienia;
- organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego;
- realizacja zapotrzebowania na pieczątki, pieczęcie i tablice urzędowe oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie;
- prowadzenie biura rzeczy znalezionych, powielarni oraz magazynów gospodarczych;
- prenumerata dzienników urzędowych oraz prasy dla potrzeb urzędu;
- konserwacja sprzętu i wyposażenia technicznego urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami wytwarzanymi w urzędzie;
- organizowanie działań mających na celu optymalizację kosztów zakupu energii elektrycznej na potrzeby jednostek organizacyjnych;
- organizowanie działań mających na celu optymalizację kosztów ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczeń osobowych i komunikacyjnych gminy Rzeszów.
Do zadań Oddziału Kancelaryjnego należy w szczególności:
- protokołowanie przebiegu narad i konferencji zwoływanych przez Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza;
- przekazywanie projektów uchwał do Biura Rady;
- przygotowywanie dla Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza:
a) harmonogramu spotkań, konferencji i narad,
b) wystąpień, przemówień okolicznościowych,
c) zapewnienie maszynopisania;
- prowadzenie archiwum zakładowego;
- prowadzenie kancelarii ogólnej urzędu;
- dbanie o właściwy obieg dokumentów oraz komunikację wewnętrzną urzędu.
Do zadań Referatu Prezydialnego należy w szczególności:
- obsługa kancelaryjno-administracyjna Prezydenta;
- prowadzenie spraw związanych z funkcją reprezentacyjną Prezydenta.
Do zadań Teleinformatycznego Centrum Obsługi Mieszkańców należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
- obsługa zapytań i interwencji zgłaszanych za pomocą teleinformatycznych kanałów komunikowania się.
Wydział Organizacyjno-Administracyjny wspomaga nadzór Prezydenta nad Strażą Miejską w Rzeszowie.
Tryb działania:
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa nadanym Zarządzeniem Nr 19/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lutgeo 2013 r.
Wysokość opłat:
Opracowała:
Małgorzata Witkowicz - Podinspektor
Zatwierdził:
Artur Kondrat - Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego