Siedziba :
Adres: ul. Nizinna 30/1, 35-303 Rzeszów,
Telefon: 17 86 28 107
WWW: www.dommieszko.pl
e-mail: dd.sekretariat@poczta.onet.pl
godz. pracy: 7:30 – 15:30
Dyrektor:
Imię i nazwisko: Urszula Polanowska
Siedziba: ul. Nizinna 30/1, 35-303 Rzeszów
Telefon: 17 85 81 278, 17 86 28 107 w.11
E-Mail: dd.sekretariat@poczta.onet.pl
Godziny pracy: 7:30 – 15:30
Kompetencje:
1) kierowanie i organizacja pracy Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo wychowawczych oraz zapewnienie warunków niezbędnych do ich funkcjonowania i realizacji powierzonych zadań,
2) zarządzanie majątkiem powierzonym Centrum i obsługiwanym placówkom opiekuńczo-wychowawczym,
3) dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa,
4) realizacja zadań Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo - wychowawczych wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych obowiązujących przepisów prawa, zarządzeń Prezydenta Miasta Rzeszowa,
5) nadzór nad prowadzoną w Centrum i obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych gospodarką finansową,
6) wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec pracowników Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
7) gospodarowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
8) organizowanie kontroli zarządczej w Centrum i w obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz nadzór nad realizacją wniosków pokontrolnych,
9) dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników Centrum.
Przedmiot działalności Centrum Administracyjnego:
Centrum zapewnia obsługę ekonomiczno - administracyjną oraz organizacyjną następującym jednostkom budżetowym:
1) Dom dla Dzieci „MIESZKO” w Rzeszowie, ul. Nizinna 30/2,
2) Dom dla Dzieci „DOBRAWA” w Rzeszowie, ul. Nizinna 30/1,
3) Centrum Administracyjne do Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych, ul. Nizinna 30/1.
Do zadań Centrum należy w szczególności:
1) prowadzenie gospodarki finansowej Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych w oparciu o roczne plany finansowe,
2) prowadzenie rachunkowości Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo- wychowawczych,
3) sporządzanie sprawozdań finansowych z Centrum i z obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
4) zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej w Centrum i w obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
5) organizowanie pracy Centrum i obsługiwanym placówkom opiekuńczo -wychowawczym,
6) realizacja polityki kadrowej Centrum i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
7) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Centrum i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
8) opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, instrukcji i regulaminów oraz innych aktów dotyczących działalności Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo – wychowawczych,
9) przeprowadzanie postępowań z zakresu zamówień publicznych dla Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem majątku Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
11) prowadzenie wszystkich spraw związanych z opieką i wychowaniem dzieci przebywających w obsługiwanych placówkach, wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Przedmiot działalności Domu dla Dzieci „MIESZKO”:
Dom dla Dzieci „MIESZKO” jest placówką całodobową, łączącą działania socjalizacyjne, specjalistyczno – terapeutyczne i usamodzielniające skierowane na dziecko i jego rodzinę. Zapewnia opiekę maksymalnie 30 wychowankom przez cały rok kalendarzowy i przez wszystkie dni tygodnia.
Przedmiot działalności Domu dla Dzieci „DOBRAWA”:
Dom dla Dzieci „DOBRAWA” jest placówką całodobową, łączącą działania socjalizacyjne, specjalistyczno – terapeutyczne i usamodzielniające skierowane na dziecko i jego rodzinę. Zapewnia opiekę maksymalnie 14 wychowankom przez cały rok kalendarzowy i przez wszystkie dni tygodnia.
Informacja o sposobie przyjmowania i załatwiania spraw:
W sprawie skarg i wniosków dyrektor Centrum Administracyjnego przyjmuje strony w poniedziałki w godz. 1200 – 1500.
Informacja publiczna udostępniana jest:
- w Biuletynie Informacji Publicznej,
- w drodze wyłożenia lub wywieszenia,
- na wniosek – druk wniosku do pobrania poniżej.
Informacja publiczna, która może być udostępniona niezwłocznie jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona niezwłocznie, informację udostępnia się na pisemny wniosek. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w tym terminie powiadamia się wnioskodawcę o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Podstawa prawna powołania i funkcjonowania jednostki:
Uchwała Nr LXIV/1183/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie przekształcenia Zespołu Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych Domu dla Dzieci i Młodzieży "MIESZKO" w Rzeszowie w Centrum Administracyjne do Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych i placówki opiekuńczo - wychowawcze pod nazwą: Dom dla Dzieci "MIESZKO" w Rzeszowie i Dom dla Dzieci "DOBRAWA" w Rzeszowie oraz nadania im statutów.
Uchwała Rady Miasta Rzeszowa - poniżej.
Organizacja:
Regulamin Organizacyjny Centrum Administracyjnego, Domu dla Dzieci „MIESZKO”, Domu dla Dzieci „DOBRAWA” - poniżej.
Majątek:
Plan finansowy 2014 | ||
Nazwa jednostki | WYDATKI | DOCHODY |
Centrum Administracyjne | 1.296.521,- | 4.000,- |
Dom dla Dzieci "MIESZKO" | 1.077.230,- | 4.000,- |
Dom dla Dzieci "DOBRAWA" | 565.466,- | 3.000,- |
Wysokość opłat:
W roku 2014 średni miesięczny koszt utrzymania wychowanka w Domu dla Dzieci "MIESZKO" i Domu dla Dzieci "DOBRAWA" wynosi: 5.621,80 zł. (Zarządzenie Nr VI/1308/2014 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 marca 2014 r.).
Udostępnienie informacji nieudostępnionej w BIP:
Rejestry, ewidencje, archiwa:
W placówkach prowadzi się:
- rejestry finansowo – księgowe,
- rejestr pracowników,
- ewidencję wychowanków,
- rejestr meldunkowy,
- rejestr zarządzeń,
- rejestr kontroli,
- rejestr inwentarzowy.
Dane zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępnia się za zgodą dyrektora na wniosek stronom i uczestnikom postępowania oraz na żądanie uprawnionych osób. Udostępnianie informacji i dokumentów zawartych w rejestrach, ewidencjach i archiwach odbywa się z zachowaniem obowiązujących przepisów, w tym ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. O ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 Nr 101 poz. 926 z późn. zm.).
Przebieg i efekty kontroli:
Data kontroli | Nazwa instytucji kontrolującej | Jednostka kontrolowana | Przedmiot kontroli | Wyniki kontroli |
22.05.2014 | Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Rzeszowie | Dom dla Dzieci „DOBRAWA” | Kontrola sanitarna | Brak zaleceń |
23.05.2014 | Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Rzeszowie | Dom dla Dzieci „MIESZKO” | Kontrola sanitarna | Brak zaleceń |
23.05.2014 | Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Rzeszowie | Centrum Administracyjne | Kontrola warunków produkcji i obrotu żywnością w bloku żywienia | Brak zaleceń |
22.08.2014 | Podkarpacki Urząd Wojewódzki | Dom dla Dzieci „MIESZKO” | Kontrola standardów opieki i wychowania | Zalecenia w zakresie prowadzenia Indywidualnych Planów Pracy z Dzieckiem |
25.08.2014 | Podkarpacki Urząd Wojewódzki | Dom dla Dzieci „DOBRAWA” | Kontrola standardów opieki i wychowania | Brak protokołu |
4.09.2014 | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej | Dom dla Dzieci „MIESZKO” | Kontrola prawidłowości funkcjonowania placówki | Brak zaleceń |
18.09.2014 | Podkarpacki Urząd Wojewódzki | Dom dla Dzieci „MIESZKO” | Zbadanie informacji przekazanej przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka | Brak protokołu |
6.10.2014 | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny | Dom dla Dzieci „MIESZKO” | Kontrola szczepień ochronnych | Brak zaleceń |
9.10.2014 | Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział | Centrum Administracyjne, Dom dla Dzieci „MIESZKO”, Dom dla Dzieci „DOBRAWA” | Kontrola okresowa | Brak protokołu |
Data opracowania: 31.10.2014 r.
Opracowała: Monika Dobrowolska – st. specjalista ds. administracyjnych
Zatwierdziła: Urszula Polanowska - dyrektor
Osoba publikująca: Monika Dobrowolska – st. specjalista ds. administracyjnych
Osoba wytwarzająca: Urszula Polanowska - dyrektor