Siedziba :
Adres: ul. Nizinna 30/1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-26-41-467, REGON: 180141761
Telefon: 17 86 28 107
Strona WWW: http://www.dommieszko.pl
Dyrektor:
Imię i nazwisko: Urszula Polanowska
Siedziba: ul. Nizinna 30/1, 35-303 Rzeszów
Telefon: 17 85 81 278
E-Mail: dd.sekretariat@poczta.onet.pl
Godziny pracy: 7:30 – 15:30
Kompetencje:
1) kierowanie i organizacja pracy Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz zapewnienie warunków niezbędnych do ich funkcjonowania i realizacji powierzonych zadań,
2) zarządzanie majątkiem powierzonym Centrum i obsługiwanym placówkom opiekuńczo-wychowawczym,
3) dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa,
4) realizacja zadań Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo - wychowawczych wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych obowiązujących przepisów prawa, zarządzeń Prezydenta Miasta Rzeszowa,
5) nadzór nad prowadzoną w Centrum i obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych gospodarką finansową,
6) wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec pracowników Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
7) gospodarowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
8) organizowanie kontroli zarządczej w Centrum i w obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz nadzór nad realizacją wniosków pokontrolnych,
9) dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników Centrum.
Przedmiot działalności i kompetencje jednostki:
Centrum zapewnia obsługę ekonomiczno - administracyjną oraz organizacyjną następującym jednostkom budżetowym:
1) Dom dla Dzieci „MIESZKO” w Rzeszowie ul. Nizinna 30/2
2) Dom dla Dzieci „DOBRAWA” w Rzeszowie ul. Nizinna 30/1
3) Centrum Administracyjne do Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych
Do zadań Centrum należy w szczególności:
1) prowadzenie gospodarki finansowej Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych w oparciu o roczne plany finansowe,
2) prowadzenie rachunkowości Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo- wychowawczych,
3) sporządzanie sprawozdań finansowych z Centrum i z obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
4) zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej w Centrum i w obsługiwanych placówkach opiekuńczo-wychowawczych,
5) organizowanie pracy Centrum i obsługiwanym placówkom opiekuńczo -wychowawczym,
6) realizacja polityki kadrowej Centrum i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
7) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Centrum i placówek opiekuńczo-wychowawczych,
8) opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, instrukcji i regulaminów oraz innych aktów dotyczących działalności Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo – wychowawczych,
9) przeprowadzanie postępowań z zakresu zamówień publicznych dla Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem majątku Centrum i obsługiwanych placówek opiekuńczo-wychowawczych,
11) prowadzenie wszystkich spraw związanych z opieką i wychowaniem dzieci przebywających w obsługiwanych placówkach, wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Podstawa prawna powołania i funkcjonowania jednostki:
Uchwała Nr LXIV/1183/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie przekształcenia Zespołu Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych Domu dla Dzieci i Młodzieży "MIESZKO" w Rzeszowie w Centrum Administracyjne do Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych i placówki opiekuńczo - wychowawcze pod nazwą: Dom dla Dzieci "MIESZKO" w Rzeszowie i Dom dla Dzieci "DOBRAWA" w Rzeszowie.
Wysokość opłat:
Zgodnie z Zarządzeniem Nr VI/1308/2014 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 marca 2014 r. średni miesięczny koszt utrzymania wychowanka w Domu dla Dzieci "MIESZKO" i Domu dla Dzieci "DOBRAWA" w 2014 r. wynosi: 5.621,80 zł.