Siedziba
Adres: ul. Kochanowskiego 17, 35-201 Rzeszów
Telefon: 17 85 27 655, 17 85 27 686
E-Mail: izba.rzeszow@gmail.com
Godziny pracy: cała doba
Dyrektor
Imię i nazwisko: Zdzisław Król
Siedziba: ul. Kochanowskiego 17, 35-201 Rzeszów
Telefon: 17 85 27 655, 17 85 27 686
E-Mail: izba.rzeszow@gmail.com
Kompetencje
Godziny pracy:
Czas pracy od poniedziałku do piątku od godz. 7.00 do 15.00.
Dyrektor przyjmuje strony:
w poniedziałki i czwartki w godz. od 12.00 do 14.00
Informacja o sposobie przyjmowania i załatwiania spraw.
- w godzinach przyjęć stron przez Dyrektora Izby i na własny wniosek złożony w Izbie,
- termin załatwiania spraw zgodnie z KPA art. 35.
Struktura organizacyjna
Szczegóły organizacyjne określone są Zarządzeniem Nr VI/736/2012 z dn. 21 września 2012 r. zatwierdzonym przez Prezydenta Miasta Rzeszowa.
Regulamin Organizacyjny
- Zarządzenie Nr VI/736/2012 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 21 września 2012 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Izby Wytrzeźwień w Rzeszowie,
- REGULAMIN ORGANIZACYJNY Izby Wytrzeźwień w Rzeszowie - Załącznik do Zarządzenia Nr VI/736/2012 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 21 września 2012 r.
Podstawa prawna powołania
Izba Wytrzeźwień Izba działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j.Dz. U. z 2013 r. poz. 1563 z późn. zm.),
- Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2014 r. w sprawie izb wytrzeźwień i placówek wskazanych lub utworzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego (Dz.U. 2014 poz. 1850)
- uchwały Nr LXXXI/1425/2010 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 28 września 2010 r. w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pn. "Izba Wytrzeźwień w Rzeszowie" oraz utworzenia jednostki budżetowej pn. "Izba Wytrzeźwień w Rzeszowie",
- Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 z póżn. zm.),
- Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
- Statutu Izby Wytrzeźwień w Rzeszowie.
Zadania
Izba stanowi miejsce czasowego pobytu osób nietrzeźwych, które swoim zachowaniem zakłócają spokój, dają powód do zgorszenia w miejscach publicznych, bądź na skutek nadużywania alkoholu stanowią niebezpieczeństwo dla otoczenia lub zdrowia własnego.
Do zadań Izby należy w szczególności:
· izolowanie osób naruszających spokój i porządek publiczny oraz zapewnienie im odpowiednich warunków pozwalających bez uszczerbku dla zdrowia na powrót do normalnego stanu psychicznego i fizycznego,
· udzielanie pierwszej pomocy oraz zapewnieniu ciągłej opieki,
· udzielanie świadczeń sanitarno-higienicznych osobom zatrzymanym w Izbie,
· motywowanie osób uzależnionych od alkoholu do podjęcia terapii w placówkach lecznictwa odwykowego.
W celu realizacji zadań określonych w ust. 1 i 2 Izba współdziała z Policją, placówkami służby zdrowia, organizacjami społecznymi, kościelnymi oraz innymi instytucjami związanymi z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.
Izba Wytrzeźwień nie posiada strony WWW
Sprawozdania
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych w 2004 r.
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych w 2005 r.
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych w 2006 r.
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych w 2007 r.
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych w 2008 r.
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych w 2009 r.
Sprawozdanie z wykonania planów finansowych w 2010 r.
Majątek
Gospodarka finansowa jest prowadzona w formie jednostki budżetowej.
Budżet
- na 2003 r.
- na 2004 r.
- harmonogram wydatków 2004 r.
- na 2005 r.
- na 2006 r.
- na 2007 r.
- na 2008 r.
- na 2009 r.
- na 2010 r.
- na 2011 r.
- na 2012 r.
- na 2013 r.
- na 2014 r.
- na 2015 r.
- na 2016 r.
- na 2017 r.
- na 2018 r.
- na 2019 r.
Bilans
- za 2002 r.
- za 2004 r.
- za 2005 r.
- za 2006 r.
- za 2007 r.
- za 2008 r.
- za 2009 r.
- za 2010 r.
- za 2011 r.
- za 2012 r.
- za 2013 r.
- za 2014 r.
- za 2015 r.
- za 2016 r.
- za 2017 r.
- za 2018 r.
Zestawienie zmian w funduszu jednostki
- plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego na 2010 r.
- plan finansowy zakładu budżetowego.
Wysokość opłat
Wysokość opłaty za pobyt w Izbie reguluje Uchwała Rady Miasta Rzeszowa nr XLII/928/2017 z dnia 25.04.2017 r.
i wynosi 290 zł.
Liczba osób przebywających w Izbie w 2013 r. 6045 w tym:
-5601 dorosłych mężczyzn
- 383 dorosłych kobiet
- 51 małoletnich chłopców
- 10 małoletnich dziewcząt.
Liczba osób przebywających w Izbie w 2014 r. 6054 w tym:
-5599 dorosłych mężczyzn
- 418 dorosłych kobiet
- 31 nieletnich chłopców
- 6 nieletnich dziewcząt
Liczba osób przebywających w Izbie w 2015 r. 6210 w tym:
-5766 dorosłych mężczyzn
- 427 dorosłych kobiet
- 15 nieletni chłopcy
- 2 nieletnie dziewczęta
Liczba osób przebywających w Izbie w 2016 r. 5751 w tym:
-5366 dorosłych mężczyzn
- 354 dorosłych kobiet
- 29 nieletnich chłopców
- 2 nieletnie dziewczęta
Liczba osób przebywających w Izbie w 2017 r. 5807 w tym:
-5415 dorosłych mężczyzn
- 372 dorosłych kobiet
- 20 nieletnich chłopców
- 0 nieletnie dziewczęta
Liczba osób przebywających w Izbie w 2018 r. 5904 w tym:
-5467 dorosłych mężczyzn
- 420 dorosłych kobiet
- 16 nieletnich chłopców
- 1 nieletnia dziewczyna
Rejestry, ewidencje, archiwa
Ewidencja osób zatrzymanych w Izbie prowadzona jest w formie: - Księgi ewidencyjnej w formie książkowej i elektronicznej, - Karty ewidencyjnej. Prowadzona jest także ewidencja osób doprowadzonych do Izby lecz nie przyjętych. Izba archiwizuje dokumentację w składnicy akt.
Informacje nieudostępnione
Dane osobowe pacjentów – Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn. 8 grudnia 2014 roku Izba wytrzeźwień, prowadzi ewidencje osób doprowadzonych do izby lub placówki w formie księgi ewidencyjnej i karty ewidencyjnej oraz Karty Medycznej. Przepisy określają zakres danych które te ewidencje zawierają. Dane te stanowią dane identyfikujące osobę doprowadzoną, informacje o jej stanie zdrowia, dane dotyczące przebiegu pobytu w Izbie i depozytu. Dane te nie podlegają udostępnieniu, jako dane szczególnie chronione na prywatność osoby fizycznej.
Ochrona danych osobowych w Izbie Wytrzeźwień w Rzeszowie
Zarządzeniem VII/1722/2018 z dnia 23.05.2018r. w sprawie wyznaczenia Inspektora Ochrony Danych Prezydent Miasta Rzeszowa wskazał Pana Macieja Golarza jako IOD w Izbie Wytrzeźwień w Rzeszowie.
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Informacje i dostęp do danych osobowych
1. Udostępnianie informacji nieudostępnionej w BIP
- na złożony wniosek jeżeli pozwalają przepisy prawa.
Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w Izbie Wytrzeźwień
Data przeprowadzonej kontroli | Nazwa Organu Kontrolującego | Zakres Kontroli |
09.12.2010 r. | Rzecznik Praw Obywatelskich | Ocena sposobu traktowania osób umieszczonych w Izbie Wytrzeźwień w ramach Krajowego Mechanizmu Prewencji. |
08.04.2011 r. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie | Kontrola wymagań fachowych i sanitarnych. |
21.04.2011 r. | Na podstawie upoważnienia Prezydenta Miasta Rzeszowa nr ORA.O.0052.185.2011 | Kontrola w przedmiocie Organizacji Kontroli Zarządczej. |
23.09.2011 r. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie | Kontrola stanu sanitarnego. |
28-29.09.2011 r. | Państwowa Inspekcja Pracy Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie | Kontrola w Zakresie wybranych zagadnień prawnej ochrony pracy. |
18.09.2012 r. | Na podstawie upoważnienia Prezydenta Miasta Rzeszowa Biuro Kontrolno Rewizyjne Urzędu Miasta Rzeszowa | Kontrola kompleksowa funkcjonowania jednostki w tym prawidłowość podejmowania i realizacji zobowiązań. |
25.09.2012 r. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie | Kontrola wymagań fachowych, sanitarnych oraz warunków pracy w Izbie Wytrzeźwień w Rzeszowie. |
Data przeprowadzonej kontroli | Nazwa Organu Kontrolującego | Zakres Kontroli |
18.10.2013 r. | Kontrola PSSE Rzeszów | Kontrola kompleksowa wymagań fachowych i sanitarnych |
10.10.2014 r. | Kontrola PSSE Rzeszów | Kontrola wymagań fachowych i sanitarnych |
Data przeprowadzonej kontroli | Nazwa Organu Kontrolującego | Zakres Kontroli |
28.09.2015 r. | Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich Krajowy Mechanizm Prewencji |
Dokonano oględzin wszystkich pomieszczeń Izby zajmowanych przez pacjentów. Przeprowadzono rozmowy z wybranymi pacjentami. Przejrzano dokumentację dotyczącą pacjentów i funkcjonowania Izby.
|
04.11.2015 r. | Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie |
Kontrola wymagań fachowych i sanitarnych Izby Wytrzeźwień
|
11.01.2016 do 15.01.2016 r.
18.11.2016 r.
| Zakład Ubezpieczeń Społecznych Wydział Kontroli Płatników Składek w Rzeszowie Ul. Siemiradzkiego 10
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie |
1.Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
2.Ustalenie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu.
3.Prawidłowość terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe.
4. Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie danych dla celów ubezpieczeń społecznych.
Kontrola wymagań fachowych i sanitarnych.
|
Data Przeprowadzonej Kontroli | Nazwa Organu Kontrolującego | Zakres Kontroli |
22.05.2017 do 05.06.2017
24.11.2017 | Biuro Kontroli Urzędu Miasta Rzeszowa
| Kontrola kompleksowa funkcjonowania jednostki, w tym prawidłowość podejmowania i realizacji zobowiązań. Kontrola Kompleksowa Higieny Komunalnej Higieny Pracy Epidemiologii |
Data opracowania - 26 czerwca 2003 r., 10 kwietnia 2004 r., 3 listopada 2004 r., 24 marca 2005 r., 4 kwietnia 2006 r., 27 lutego 2008 r., 26 marca 2008 r., 10 kwietnia 2009 r., 27 stycznia 2010 r., 18 listopada 2010 r.
Opracował - Zdzisław Król - Dyrektor
Zatwierdził - Zdzisław Król - Dyrektor