Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Wypełniony formularz wniosku o udzielenie porady wraz z załącznikami winien być złożony w Biurze Ochrony Konsumentów. Gdy porada jest udzielana telefonicznie nie ma konieczności składania jakichkolwiek dokumentów, jednak w tej formie porady mają charakter ogólny.
Miejsce wydawania dokumentów:
Korespondencja wychodząca z Biura Ochrony Konsumentów w wersji papierowej jest wysyłana pocztą. Niezależnie informacja o podjętych czynnościach trafić może do konsumenta w formie smsa lub elektronicznej pod wskazany adres.
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
Formularze dostępne w Biurze Ochrony Konsumentów.
Załączniki:
Umowy, paragony, faktury VAT, korespondencja reklamacyjna.
Informacje o opłatach:
Wszystkie wnioski i zapytania kierowane do Biura Ochrony Konsumentów nie podlegają opłatom.
Termin załatwienia sprawy:
Udzielenie porady osobistej odbywa się bezpośrednio podczas wizyty konsumenta. Jeżeli dokumentacja reklamacyjna jest niepełna, w ramach wizyty Biuro sporządza stosowne pisma w imieniu konsumentów.
Udzielenie odpowiedzi na zapytania elektroniczne i pisemne odbywa się w terminie do 14 dni. Jeśli podniesiona problematyka wymaga analizy szerszego materiału (regulaminów świadczenia usług, ogólnych warunków umów itp.) odpowiedź jest udzielana w terminie miesięcznym.
Podstawa prawna:
Art. 42 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r., Nr 50, poz. 331 z poźn. zm.)
W ramach tej kompetencji udzielane są:
- bezpośrednie porady konsumenckie w biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Rzeszowie, ul. Baldachówka 8/9, 35-061 Rzeszów w godzinach od 7.30 do 15.30, w środy do godz. 17.00;
- telefoniczne porady konsumenckie, tel.17 875 46 91;
- poprzez pocztę elektroniczną: konsument@erzeszow.pl.
Formularz wniosku o udzielenie porady prawnej z zakresu praw konsumenta