Biuro Ochrony Konsumentów
|
KARTA USŁUGI
| 22.02.2017r.
|
Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów
|
| ||
Formularze dostępne w Biurze Ochrony Konsumentów oraz bezpośrednio:formularz Załączniki: Umowy, paragony, faktury VAT, korespondencja reklamacyjna. | ||
| ||
Złożenie wniosku drogą elektroniczną na adres konsument@erzeszow.pl
| ||
| ||
Wszystkie wnioski i zapytania kierowane do Biura Ochrony Konsumentów nie podlegają opłatom.
| ||
| ||
Wypełniony formularz wniosku o udzielenie porady wraz z załącznikami winien być złożony w Biurze Ochrony Konsumentów. Gdy porada jest udzielana telefonicznie nie ma konieczności składania jakichkolwiek dokumentów, jednak w tej formie porady mają charakter ogólny.
| ||
| ||
Udzielenie porady osobistej odbywa się bezpośrednio podczas wizyty konsumenta. Jeżeli dokumentacja reklamacyjna jest niepełna, w ramach wizyty Biuro sporządza stosowne pisma w imieniu konsumentów. Udzielenie odpowiedzi na zapytania elektroniczne i pisemne odbywa się w terminie do 14 dni. Jeśli podniesiona problematyka wymaga analizy szerszego materiału (regulaminów świadczenia usług, ogólnych warunków umów itp.) odpowiedź jest udzielana w terminie miesięcznym.
| ||
| ||
Nie ma trybu odwoławczego od udzielonej informacji prawnej. Dodatkową poradę prawną można jednak uzyskać w organizacjach konsumenckich, lista na stronie: http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/sprawy_indywidualne/
W ramach tej kompetencji udzielane są:
| ||
| ||
Art. 42 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r., Nr 50, poz. 331 z poźn. zm.)
| ||
| ||
Opracował
| Radomir Stasicki | 24.10.2008r. |
Zatwierdził
| p.o.Rzecznika p.Patrycja Zagaja | 22.02.2017r.
|
Osoba odpowiedzialna za aktualizacje karty
| Marietta Benedyk |