Wersja Archiwalna

Rzecznik Praw Pacjenta

Pacjencie, czy znasz swoje prawa?

Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:

  1. Świadczeń zdrowotnych
  2. Informacji o swoim stanie zdrowia
  3. Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem
  4. Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
  5. Poszanowania intymności i godności
  6. Dokumentacji medycznej
  7. Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
  8. Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  9. Opieki duszpasterskiej
  10. Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:

Bezpłatna infolinia: 800-190-590 (czynna pn. – pt. w godz. 9.00 - 21.00)

połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora):

(22) 833- 08-85; (22) 635- 59-96

Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

al. Zjednoczenia 25

01-829 Warszawa

tel. (22) 532 82 50; fax: (22) 833 08 86;

sekretariat@bpp.gov.pl

www.bpp.gov.pl


Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Opublikował(a): 25.10.2010 13:56, Renata Żukowska
Wytworzył(a): 25.10.2010 13:47, Renata Żukowska
Drukuj Poleć znajomym