Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów

 

Biuro Ochrony Konsumentów


 

KARTA USŁUGI

 

 

22.02.2017r.

 

 

 

Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów

 


 

  1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

 

Formularze dostępne w Biurze Ochrony Konsumentów oraz bezpośrednio:formularz

Załączniki:

Umowy, paragony, faktury VAT, korespondencja reklamacyjna.

 

  1. Złożenie wniosku drogą elektroniczną

 

 

Złożenie wniosku drogą elektroniczną na adres konsument@erzeszow.pl

 

 

  1. Opłaty

 

Wszystkie wnioski i zapytania kierowane do Biura Ochrony Konsumentów nie podlegają opłatom.

 

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów

 

Wypełniony formularz wniosku o udzielenie porady wraz z załącznikami winien być złożony w Biurze Ochrony Konsumentów. Gdy porada jest udzielana telefonicznie nie ma konieczności składania jakichkolwiek dokumentów, jednak w tej formie porady mają charakter ogólny.

 

 

 

  1. Sposób i termin załatwienia sprawy

 

 

Udzielenie porady osobistej odbywa się bezpośrednio podczas wizyty konsumenta. Jeżeli dokumentacja reklamacyjna jest niepełna, w ramach wizyty Biuro sporządza stosowne pisma w imieniu konsumentów.

Udzielenie odpowiedzi na zapytania elektroniczne i pisemne odbywa się w terminie do 14 dni. Jeśli podniesiona problematyka wymaga analizy szerszego materiału (regulaminów świadczenia usług, ogólnych warunków umów itp.) odpowiedź jest udzielana w terminie miesięcznym.

 

 

 

 

  1. Tryb odwoławczy

 

Nie ma trybu odwoławczego od udzielonej informacji prawnej. Dodatkową poradę prawną można jednak uzyskać w organizacjach konsumenckich, lista na stronie: http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/sprawy_indywidualne/

 

W ramach tej kompetencji udzielane są:
- bezpośrednie porady konsumenckie w biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Rzeszowie, ul. Baldachówka 8/9, 35-061 Rzeszów w godzinach od 7.30 do 15.30, w środy do godz. 17.00;
- telefoniczne porady konsumenckie, tel.17 875 46 91;
- poprzez pocztę elektroniczną: konsument@erzeszow.pl.

 

 

 

  1. Podstawa prawna

 

Art. 42 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r., Nr 50, poz. 331 z poźn. zm.)

 

 

 

 

Opracował

 

Radomir Stasicki

 

 24.10.2008r.

Zatwierdził

 

p.o.Rzecznika p.Patrycja Zagaja

22.02.2017r.

            

Osoba odpowiedzialna

za aktualizacje karty

 

Marietta Benedyk

 

 

 

 

 

 

Opublikował(a): 23.02.2017 08:06, Agnieszka Świder
Wytworzył(a): 24.10.2008 09:36, Radomir Stasicki
Drukuj Poleć znajomym

Ilość odwiedzin: 16253441
Urząd Miasta Rzeszowa
Rynek 1, 35-064 Rzeszów   |   Infolinia: 17 788 99 00, Fax: 017 87 54 105   |   WWW: www.rzeszow.pl   |   E-mail: umrz@erzeszow.pl