Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta Rzeszowa |
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta Rzeszowa znajdująca się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP jest systemem informatycznym służącym do przesyłania dokumentów elektronicznych do urzędu.
Adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Miasta Rzeszowa na platformie e-PUAP: /umrz/sprawy
W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej (tj. złożenia lub odbioru pisma w formie elektronicznej) niezbędne jest spełnienie następujących warunków:
1. Założenie indywidualnego (bezpłatnego) konta na platformie e-PUAP (https://epuap.gov.pl)
2. Posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub Profilu Zaufanego e-PUAP.
Instrukcja zakładania konta na e-PUAP
Instrukcja użytkownika Profil Zaufany
Formularze:
Formularze elektroniczne Urzędu Miasta Rzeszowa można wyszukać na stronie internetowej https://epuap.gov.pl za między innymi takimi sposobami:
1. Wybierając kolejno:
- Alfabetyczna lista spraw
- Inne klasyfikacje
- Klasyfikacja terytorialna – podkarpackie
- Rzeszów (gmina miejska)
2. Wykorzystując funkcję „Szukaj w portalu ePUAP” wpisując w pole wyszukiwania frazę „Urząd+Miasta+Rzeszowa”
Spośród udostępnionych formularzy można wybrać konkretny formularz elektroniczny lub pismo ogólne. W wyniku przesłania elektronicznego formularza zostanie automatycznie wygenerowane potwierdzenie wniesienia podania tzw. Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub Profilem Zaufanym ePUAP.
Nośniki danych
Urząd Miasta Rzeszowa przyjmuje dokumenty zapisane na następujących nośnikach danych:
Nośniki danych powinny być opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument.
Jeżeli wymagane jest potwierdzenie dokumentem w postaci papierowej doręczenia dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych, to w przypadku konieczności przekazania większej liczby załączników (powyżej 1) należy je spakować do pliku o rozszerzeniu .zip, .tar., .gz (.gzip), 7Z.
Formaty załączników:
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. 2011 nr 206 poz.1216) akceptowane formaty załączników to:
1. DOC, DOCX, RTF, ODT
2. XML, XLS, XLSX, ODS,
3. CSV
4. TXT
5. GIF, TIF, BMP, JPG, PNG, SVG
6. PDF, ZIP, RAR, TAR, GZ
Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza na platformie e-PUAP nie może przekroczyć 5 MB.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Formularze udostępnione na platformie e-PUAP: |
Wniosek ogólny |
Sprawy obywatelskie |
Wnioskowanie o wydanie dowodu osobistego |
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego |
Geodezja |
Nadanie numeru porządkowego budynku |
Komunikacja |
Rejestracja pojazdów używanych zakupionych na terenie RP |
Wyrejestrowanie pojazdu |
Odpady komunalne |
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi |
Podatki |
Inne sprawy urzędowe |
Dopisanie do spisu wyborców |
Uprzejmie informujemy, iż katalog usług udostępnianych na platformie ePUAP jest stopniowo rozszerzany o nowe formularze elektroniczne.