Wersja Archiwalna

PROGRAM USUWANIA AZBESTU I WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST DLA GMINY MIASTO RZESZÓW

„Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasto Rzeszów na lata 2011-2032” został przyjęty uchwałą Nr VIII/136/2011 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 29 marca 2011 r.

Podstawą do opracowania Programu była przeprowadzona w roku 2010 na terenie miasta Rzeszowa inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest. W Programie oprócz danych pozyskanych w wyniku inwentaryzacji, dotyczących ilości oraz stopnia pilności usunięcia wyrobów azbestowych, zawarto również szacunek kosztów usunięcia tych wyrobów, harmonogram działań, procedury postępowania z wyrobami zawierającymi azbest, a także analizę dostępnych źródeł finansowania działań zmierzających do eliminacji azbestu z terenu miasta Rzeszowa.
Program został zmieniony uchwałą Nr XI/240/2011 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 31 maja 2011 r.
 
W ramach realizacji Programu w dniach od 28 kwietnia do 10 maja 2011 r. przeprowadzono nabór wniosków od mieszkańców Rzeszowa zainteresowanych uzyskaniem dotacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu nieruchomości znajdujących się w granicach miasta.
Wpłynęło prawie 300 wniosków dotyczących, zarówno demontażu dachów pokrytych wyrobami azbestowymi, jak i odbioru zdemontowanych uprzednio odpadów azbestowych.
 
Całkowita ilość wyrobów azbestowych zgłoszonych w roku 2011 do demontażu wynosi prawie 17 tys. m2, a odpadów przygotowanych do odbioru – prawie 23 tys. m2.
Miasto Rzeszów otrzymało zapewnienie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie o przyznaniu środków finansowych na realizację złożonych wniosków. Po zakończeniu procedury przetargowej i wyłonieniu wykonawcy , ropocznie się usuwanie wyrobów azbestowych z terenu Rzeszowa.

 

Opublikował(a): 12.03.2015 11:35, Anna Kwarta
Wytworzył(a): 06.07.2011 11:30, Małgorzata Wojnowska
Drukuj Poleć znajomym