Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 2
Siedziba
Adres | Al. Tadeusza Rejtana 3, 35-326 Rzeszów |
Telefon | 17 748 38 00 (sekretariat) |
Strona WWW | www.ppp2.rzeszow.pl |
E-mail: | |
Poradnia: | biuro@ppp2.rzeszow.pl |
Dyrektor: | dyrektor@ppp2.rzeszow.pl |
Księgowość: | ksiegowosc@ppp2.rzeszow.pl |
Zespół Orzekający: | zespol@ppp2.rzeszow.pl |
Adres Elektronicznej Skrzynku Podawczej ePUAP | /ppp2rzeszow/SkrytkaESP |
Godziny pracy: | 8.00 - 15.30 (sekretariat - przyjmowanie i wydawanie dokumentów) 8.00 - 18.00 (poradnia: diagnoza, terapia, warsztaty, szkolenia) |
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),w dalszej części zwane RODO, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 i art. 14, informuję o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych
I. Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2 w Rzeszowie ul. Rejtana 3, 35 - 326 Rzeszów,
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Tomasz Bodziony.
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest poprzez adres e-mail: iod3@erzeszow.pl, tel. 17-8754404 lub pisemnie na adres administratora danych.
II. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych:
Dane przetwarzane są w szczególności w celu:
a. realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, innych zadań statutowych oraz zadań organizacyjnych wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. 2018 poz. 996 z późn. zm.), a także wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c) oraz/lub art. 9 ust. 2 lit. b) rozporządzenia RODO;
b. realizacji umów zawartych z kontrahentami - art. 6 ust. 1 lit. b) rozporządzenia RODO;
c. w pozostałych przypadkach - na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych w zakresie i w celach określonych w treści zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) oraz/lub art. 9 ust. 2 lit. a) rozporządzenia RODO.
III. Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub stosownej umowy z administratorem.
IV. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu/ów dla jakiego zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa m.in.: ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
V. Prawa osób, których dane dotyczą:
1. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
a) dostępu do treści danych osobowych oraz sprostowania (poprawiania) w przypadku gdy dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne,
b) żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
· dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
· osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych;
· osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 ogólnego rozporządzenia ochrony danych, wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 ogólnego rozporządzenia ochrony danych wobec przetwarzania;
· dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem;
· dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
c) wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
e) W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych administratorowi ma charakter dobrowolny.
VI. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa, konsekwencją niepodania danych osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji celów w jakich zbierane są dane osobowe lub brakiem możliwości zawarcia takiej umowy.
VII. Inne informacje:
Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą profilowane. Mogą wystąpić przypadki, gdy Administrator przekaże Pani/Pana dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, o każdym takim przypadku będzie Pani/Pan poinformowana/y.
INFORMUJEMY, ŻE NIE REALIZUJEMY PRZYSŁUGUJĄCYCH PRAW WYNIKAJĄCYCH Z RODO PRZY ZGŁOSZENIU DROGĄ ELEKTRONICZNĄ LUB TELEFONICZNĄ, ZE WZGLĘDU NA ZASADĘ ROZLICZALNOŚCI I BRAK MOŻLIWOŚCI WERYFIKACJI TOŻSAMOŚCI
Dorota Dominik
Dyrektor
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 2 w Rzeszowie
Dyrektor
Imię i nazwisko | Dorota Dominik |
Siedziba | Al. Tadeusza Rejtana 3, 35-326 Rzeszów |
Telefon | 17 748 38 01 |
dyrektor@ppp2.rzeszow.pl | |
Kompetencje | Zgodnie ze Statutem:
Do obowiązków Dyrektora placówki należy : 1)kierowanie całokształtem działalności Poradni w oparciu o przepisy prawa oświatowego 2)opracowanie dokumentów programowo-organizacyjnych Poradni (arkusza organizacyjnego Poradni, projektu rocznego planu pracy i Programu Rozwoju Poradni, tygodniowego rozkładu zajęć pracowników) 3)opracowanie zakresu obowiązków wszystkich pracowników 4)dobór i zatrudnianie pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych 5) sprawowanie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego 6) dokonywanie oceny pracy pracowników pedagogicznych 7) zapewnianie bezpieczeństwa i higieny pracy 8) realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej 9) dbałość o majątek Poradni i powierzanie odpowiedzialności materialnej podległym pracownikom 10) tworzenie właściwej atmosfery w placówce, opartej na zasadach wzajemnego szacunku, sprzyjającej efektywnej pracy i zapewnienie poczucia bezpieczeństwa jej pracownikom 11) tworzenie i propagowanie pozytywnego wizerunku Poradni w środowisku 12) sprawowanie kontroli zarządczej.
Dyrektor jako kierownik placówki dla zatrudnionych w niej pracowników pedagogicznych oraz pracowników nie będących nauczycielami decyduje w sprawie: 1)wydawania poleceń służbowych wszystkim pracownikom Poradni 2)zatrudniania i zwalniania wszystkich pracowników Poradni 3)premiowania i nagradzania pracowników oraz udzielania kar porządkowych 4)decydowania o wewnętrznej organizacji pracy Poradni i jej bieżącego funkcjonowania 5)wykorzystywania według własnego uznania (po konsultacji z Radą Pedagogiczną) środków finansowych przyznanych na działalność Poradni 6)reprezentowania Poradni na zewnątrz i podpisywania dokumentów i korespondencji 7)występowania z wnioskiem do Organu Prowadzącego o powierzenie stanowiska innemu pracownikowi pedagogicznemu Poradni w przypadku nieobecności dyrektora 8) występowanie z wnioskami (po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej) o nagrody i odznaczenia dla pracowników Poradni. Dyrektor odpowiada za: 1)poziom dydaktyczny i organizacyjny placówki 2)zgodność funkcjonowania Poradni z przepisami prawa oświatowego i niniejszego statutu 3) celowe wykorzystanie środków zapewnionych na działalność Poradni 4) zgodne z przepisami prowadzenie dokumentacji Poradni i spraw pracowniczych. Dyrektor współpracuje z Radą Pedagogiczną,dyrektorami placówek oświatowych, związkami zawodowymi,różnymi stowarzyszeniami i instytucjami działającymi na
rzecz dziecka i rodziny. |
Godziny pracy | 7.30 - 12.00 (przyjęcia) |
Podstawa prawna
Powołana na podstawie § 5 ust. 2 Zarządzenia Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 14 czerwca 1973r Nr DW1-437/7/73 w sprawie organizacji i działalności poradni wychowawczo-zawodowych i za zgodą Kuratorium Okręgu Szkolnego w Rzeszowie wyrażoną pismem z dnia 28.12.1973 Nr KOS-VI-110/2014/73.
Statut
Przedmiot działalności i kompetencji jednostki
1.
Cele poradni:
- udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu;
1) - udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży;
2) - wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
2. Zadania poradni:
1) - diagnozowanie dzieci i młodzieży;
2) - udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
3) - realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
- - organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Informacja o sposobie przyjmowania i załatwiania spraw
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych procedurę rozpoczyna wniosek rodzica złożony w Poradni. Na badania oczekuje się około 3 miesiące. W przypadku pilnych badań (skierowań wychowawczych) pracownicy Poradni uzgadniają z rodzicem dogodny termin, tak by możliwie szybko udzielić dziecku i rodzinie bezpośredniej pomocy psychologicznej (terapia rodzin, interwencje kryzysowe, psychoterapia). Po badaniach poradnia wydaje opinię na pisemny wniosek rodzica dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia złożenia wniosku. Wniosek powinien zawierać uzasadnienie. Opinię o której mowa, rodzic odbiera osobiście w sekretariacie Poradni (wymagany dokument tożsamości). Wnioski o kształcenie specjalne lub indywidualne nauczanie rozpatrywane są na Zespole Orzekającym, który zbiera się dwa razy w miesiącu. Orzeczenia kwalifikacyjne wydawane są w terminie 14 dni od daty Zespołu i odbierane przez rodziców w sekretariacie Poradni (wymagany dokument tożsamości). Na wniosek Sądu Rodzinnego przesyłamy akta osobowe badanego dziecka lub wyniki badań.
Organizacja
Dyrektor - Dorota Dominik
Wicedyrektor - Monika Mazurewicz-Rzepka
Przewodniczący Zespołu Orzekającego - Małgorzata Rząca
Pedagodzy - 14 osób
Psycholodzy - 15 osób
Logopedzi - 2 osoby
Socjolog - terapeuta - 1 osoba
Ksiegowość - Marta Pilecka
Kadry - Maria Ślęczka
Sekretarz Poradni - Józefa Dulińska
Specjalista d.s. administracji - Edyta Tobiasz
Pracownicy obsłudzy - 3 osoby
Rejestry, ewidencje, archiwa
Składnica akt osobowych badanych od 1974 roku.
- dzienniki pracy,
- dzienniki zajęć specjalistycznych z grupą,
- roczny plan pracy,
- sprawozdanie z jego realizacji,
- tygodniowy rozkłada zajęć pracy poradni,
- orzeczenie organizacyjne,
- arkusz organizacyjny,
- indywidualne przydziały czynności,
- książka przyjęć i udzielonej pomocy,
- karty indywidualne uczniów,
- alfabetyczny skorowidz badanych,- protokoły posiedzeń rad pedagogicznych,
- protokoły posiedzeń zespołów orzekających,
- akta osobowe pracowników,
- książka inwentarzowa, karty materiałowe i druki ścisłego zarachowania,
- kartoteka testów,
- księga inwentarzowa księgozbioru.
Informacje nieudostępnione
Protokoły Rad Pedagogicznych, akta osobowe, dane osobowe uczniów – ochrona danych osobowych.
Wszelkie informacje nieudostępnione na BIP są dostępne na wniosek w siedzibie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 2 w Rzeszowie.
Dokumentacja z przebiegu i efektów kontroli
Urząd Kontroli Skarbowej w Rzeszowie - Nr UKS1891/W1B/42/12/14/2/005 z dnia 11.02.2014r.
Prezydent Miasta Rzeszowa - Kontrola sprawdzająca wykonania poleceń pokontrolnych BK.17.11.17.2014 z dnia 15.07.2014r. w zakresie prawidłowości udostępniania informacji publicznej z dnia 09.02.2015r.
Prezydent Miasta Rzeszowa - Kontrola kompleksowa funkcjonowania jednostki za 2014r. w szczególności gospodarki finansowej oraz realizacji zadań statutowych - BK. 1711.5.2015 z dnia 27.02.2015r.
Urząd Miasta Rzeszowa - Audyt wewnętrzny - Stan realizacji zadań inwestycyjnych przypisanych do wybranych gminnych jednostek organizacyjnych - AW.1720.2.2015 z dnia 16.10.2015r.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych - Kontrola rozliczeń z ZUS - 352015120018PRO001 z dnia 15.01.2016r.
Podkarpacki Kurator Oświaty - Kontrola zgodności wydawanych orzeczeń i opinii przez zespoły - ORE.057.832.2016 z dnia 24.06.2016
Najwyższa Izba Kontroli - Przeciwdziałanie e-uzależnieniom dzieci i młodzieży - P/16/070 z dnia 14.07.2016
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie - Prawidłowość wykonywania przez dyrektora placówki zadań z nadzoru pedagogicznego oraz innych zadań wynikajacych z przepisów szczególowych - ZER.5533.7.43.2017 z dnia 05.12.2017
file/105529/Kontrola - Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.PDF
Data opracowania
1.09.2010 r., 28.06.2012 r., 17.02.2014 r. 15.09.2014 r.
Opracowała
Dorota Dominik - Dyrektor
Zatwierdziła
Dorota Dominik - Dyrektor