Siedziba | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Dyrektor | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Podstawa prawna powołania i funkcjonowania jednostki | ||||||||||||||||||||||||
Dom Pomocy Społecznej został powołany na podstawie Zarządzenia Wojewody Rzeszowskiego nr 91/93 z dnia 9 września 1993 r. W strukturze DPS funkcjonują Warsztaty Terapii Zajęciowej. | ||||||||||||||||||||||||
Struktura organizacyjna | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Regulamin organizacyjny i Statut | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Bilans | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Zadania | ||||||||||||||||||||||||
Świadczenie usług bytowych, opiekuńczych, wspomagających w formach i zakresie wynikających z indywidualnych potrzeb oraz umożliwienie z korzystania ze świadczeń przysługujących z tytułu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego. | ||||||||||||||||||||||||
Tryb działania, prowadzone sprawy, przeprowadzone kontrole | ||||||||||||||||||||||||
DPS działa w oparciu o Zarządzenie Wojewody Rzeszowskiego nr 91/93 z dnia 9 września 1993 r., ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64 poz. 593 z póź. zm.), statutu uchwalonego przez Radę Miasta Rzeszowa z dnia 22 czerwca 1999 r. i 28 procedur wydanych przez dyrektora placówki regulujących kwestie związane z pobyt mieszkanek w DPS i świadczonymi na ich rzecz usługami: - procedura przyjęcia mieszkańca, - procedura umierania i zgonu mieszkańca, - procedura wypisu mieszkańca, - procedura postępowania w sytuacji zagrożenia lub podjęcia próby samobójczej przez mieszkańca, - procedura stosowania przymusu bezpośredniego, - procedura ponoszenia odpłatności za pobyt, - procedura zabezpieczenia spraw finansowych i przedmiotów wartościowych mieszkańców, - procedura zgłaszania skarg i wniosków przez mieszkańców, - procedura utrzymania czystości, - procedura palenia papierosów przez mieszkańców, - procedura spożywania alkoholu na terenie DPS przez mieszkańców, - procedura postępowania w przypadku samowolnego oddalenia się mieszkańców, - procedura wyjazdu i nieobecności mieszkańcówi, - procedura funkcjonowania samorządu mieszkańców, - procedura przestrzegania higieny osobistej przez mieszkańców, - procedura dokonywania zakupów przez personel, - procedura wydawania posiłków, - procedura nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń, - procedura prania odzieży i bielizny pościelowej, - procedura odbierania odzieży i bielizny pościelowej z pralni, - procedura postępowania na wypadek włamania, - procedura działania wobec mieszkańców, którzy nie dotrzymują warunków kontraktów, - procedura rozwiązywania konfliktów, - procedura planowania całodobowego wyżywienia mieszkańców, - procedura organizowania wycieczek, - procedura prowadzenia szkoleń, - procedura opieki medycznej, - procedura postępowania z osobami bezdomnymi. Przeprowadzone kontrole:
| ||||||||||||||||||||||||
Wysokość opłat | ||||||||||||||||||||||||
Średni miesięczny koszt utrzymania mieszkańca wynosi w 2014 r. – 2988,50 zł.Zarządzenie Nr VI/1309/2014 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 marca 2014 r. | ||||||||||||||||||||||||
Majątek | ||||||||||||||||||||||||
Kompleks DPS składa się z następujących budynków połączonych ze sobą wzajemnie i stanowiących jedną całość. Budynek mieszkalny nr I, Budynek mieszkalny nr IA ,Budynek kuchni nr II, Budynek administracji nr III, Budynek portierni, Pawilon Warsztatów Terapii Zajęciowej. Powierzchnia gruntu 28.686 m kw. – w wieczystym użytkowaniu. Dom Pomocy Społecznej Grupa I – budynki i budowle – 10.127.199,89 zł. Grupa II – obiekty inżynierii lądowej i wodnej – 3.014.138,07 zł, Grupa III – kotły i maszyny energetyczne – 0,00 zł, Grupa IV – maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania – 84.618,69 zł, Grupa V – specjalistyczne maszyny, urządzenia i aparaty – 187.950,12 zł, Grupa VI – urządzenia techniczne – 300.593,88 zł, Grupa VII – środki transportu – 1.073.879,35 zł, Grupa VIII – narzędzia, przyrządy, ruchomości wyposażenia – 263.110,18 zł. RAZEM: DPS – 15.051.490,18 zł. | ||||||||||||||||||||||||
Budżet | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Rejestry, ewidencje, archiwa | ||||||||||||||||||||||||
Dom Pomocy Społecznej prowadzi rejestr mieszkańców, teczki osobowe mieszkańców, składnicę akt. | ||||||||||||||||||||||||