Wersja Archiwalna

 
Zgłoszenie instalacji wprowadzającej gazy i pyły do powietrza, która nie wymaga pozwolenia
 

 

  1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

 

1. Zgłoszenie instalacji powinno zawierać:

a) oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby,

b) adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji,

c) rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług,

d) czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny),

e) wielkość i rodzaj emisji,

f) opis stosowanych metod ograniczenia wielkości emisji,

g) informację, czy stopień ograniczenia wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami;

2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.

 

 

  1. Złożenie wniosku drogą elektroniczną

 

Tak, poprzez Platformę ePUAP

 

 

  1. Opłaty

 

120 zł – opłata skarbowa za przyjęcie zgłoszenia instalacji mogących negatywnie oddziaływać na środowisko, z których emisja nie wymaga pozwolenia.

 

Opłatę należy uiścić przez wpłatę na rachunek bankowy organu:

Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1

nr konta: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

lub bezpośrednio w Kasach Urzędu, przy ul. Kopernika 15 lub ul. Okrzei 1.

 

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów

 

Osobiście lub pocztą na adres: Urząd Miasta Rzeszowa, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, ul. Rynek 7, 35-064 Rzeszów,

lub Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów,

lub ePUAP.

 

 

  1. Sposób i termin załatwienia sprawy

 

Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji nowo zbudowanej lub zmienionej w sposób istotny można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.

 

 

  1. Tryb odwoławczy

 

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa - Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 

 

  1. Podstawa prawna

 

- Art. 152 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r. poz. 672),

- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r. Nr 130, poz. 880),

- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie przypadków, w których wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji nie wymaga pozwolenia (Dz. U. z 2010 r. Nr 130, poz. 881),

- Część I pkt. 13 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 783, z późn. zm.),

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.).

 

 

  1. Uwagi

 

1. Zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, należy dokonać:

a) na 30 dni przed planowym terminem rozpoczęcia eksploatacji,

b) w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym instalacja została objęta obowiązkiem zgłoszenia;
w przypadku instalacji eksploatowanej;

2. Zgłoszenia dokonuje prowadzący instalację lub pełnomocnik w imieniu strony, dołączając pełnomocnictwo.

 

W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika inwestora należy przedstawić poświadczony notarialnie odpis pełnomocnictwa, zgodnie z art. 33 Kpa opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł. Wpłaty dokonuje się na rachunek:

Urząd Miasta Rzeszowa nr konta: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

 

 

Opublikował(a): 11.07.2016 13:40, Arkadiusz Jacek Nowakiewicz
Wytworzył(a): 11.07.2016 13:34, Małgorzata Wojnowska
Drukuj Poleć znajomym