Publiczne Przedszkole Nr 5
Siedziba
Adres | 35-051 Rzeszów, ul. Lenartowicza 13 |
Telefon | 17 748 32 09 |
Strona | dyrektor@pp5.resman.pl |
Godziny pracy | 6.30 - 17.00 |
Dyrektor
Imię i nazwisko | Agata Kielar |
Siedziba | 35-051 Rzeszów, ul. Lenartowicza 13 |
Telefon | 17 748 32 09 |
E-mail | dyrektor@pp5.resman.pl |
Godziny przyjęć interesantów: | poniedziałek - od 8.00 do 10.00 wtorek :14.00 - 16.00 oraz w innym umówionym terminie. |
Kompetencje:
Dyrektor przedszkola:
1) kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą przedszkola i reprezentuje je na zewnątrz:
a) dopuszcza do użytku w przedszkolu programy wychowania przedszkolnego, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, które stanowić będą zestaw programów wychowania przedszkolnego;
b) jest odpowiedzialny za uwzględnienie w zestawie programów wychowania przedszkolnego całości podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
c) na wniosek rodziców wydaje decyzję na spełnianie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem.
2) sprawuje nadzór pedagogiczny w stosunku do nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu;
3) sprawuje opiekę nad wychowankami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju
psycho-fizycznego, poprzez aktywne działania prozdrowotne;
4) realizuje uchwały rady pedagogicznej, podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących;
5) kieruje pracami rady pedagogicznej, jako jej przewodniczący;
6) może wstrzymać wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa,
zawiadamiając o tym niezwłocznie organ prowadzący;
7) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym przedszkola i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę przedszkola;
8) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych;
9) jest kierownikiem zakładu pracy zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli i pracowników
nie będących nauczycielami, a w szczególności decyduje o sprawach:
a) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola,
b) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom przedszkola,
c) występowania, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej z wnioskami w sprawach odznaczeń,
d) nagród, wyróżnień dla nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
Informacje publiczne, które nie zostały opublikowane w BIP są udostępniane na wniosek zainteresowanego.
Zasady udostępniania informacji publicznej oraz zakres podlegający udostępnieniu określone są
w ustawie o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.)
Podstawa prawna
Przedszkole Publiczne nr 5 w Rzeszowie działa na podstawie:
1.Ustawy o systemie oświaty z dnia 07.09.2004r. z późniejszymi zmianami i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
2. Orzeczenia organizacyjnego z dnia 1 grudnia 1956 roku.
3. Statutu przedszkola.
Statut
Bilans roczny
Wysokość opłat
Wysokośc opłat z pobyt dziecka w Przedszkolu reguluje Uchwała Rady Miasta Rzeszowa Nr LII/1227/2017 z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym w którym kończą 6 lat w prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów jednostkach oświatowych.
Tryb działania
Ujęty w Statucie § 5 i 6
Tryb załatwiania spraw:
- telefonicznie-tel.17 748-32-09
- listownie:Przedszkole Publiczne Nr 5,ul.Lenartowicza 13, 35-051 Rzeszów
- e-mail: dyrektor@pp5.resman.pl
- osobiście- w godzinach pracy placówki
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynko podawczej PP5 na platformie ePUAP
Struktura organizacyjna
Pobierz
Finanse
Budynek wolnostojący o powierzchni użytkowej 908.38 m kw.
- komputer, monitor, drukarka – 4 szt.
- kserokopiarka – 1 szt.
- telefony – 3 szt.
Rejestry, ewidencje, archiwa
Przedszkole prowadzi wykaz akt opracowany dla jednostki zgodnie z wewnętrzną instrukcją kancelaryjną a w nich ewidencje i rejestry:
- rejestr zaświadczeń, upoważnień, umów, wypadków przy pracy, wypadków dzieci,zamówień publicznych, zarządzeń dyrektora, udostępniania informacji publicznej;
- ewidencja czasu pracy, świadczeń socjalnych, druków ścisłego zarachowania, zastępstw, środków trwałych;
- archiwa: akt osobowych, dokumentów kancelaryjnych, kadrowych, finansowych i pedagogicznych.
Wykaz kontroli
Wykaz kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Przedszkolu Publicznym Nr 5 w Rzeszowie
Lp. | Jednostka kontrolująca | Data kontroli | Zakres kontroli |
1. | Kuratorium Oświaty | 24.06.2014r. | Monitoring realizacji podstawy programowej. |
2. | Państwowa Inspekcja Pracy | 14-21.10.2014r. | Przestrzeganie przez pracodawcę przepisów dotyczących wybranych zagadnień prawnej ochrony pracy. |
3. | SANEPID | 13.01.2015r. | Kontrola okresowa- ocena stanu sanitarnego przedszkola i bloku żywienia. |
4. | ZUS | 16.01.2015r. | 1.Prawidłowośc i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego. 2. Ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu. 3.Prawidłowość i terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe. 4. Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie danych dla celów ubezpieczeń społecznych. |
|
Informacje nieudostępnione
Nie udostępnia się akt osobowych wszystkich pracowników, ksiąg rachunkowych, wyciągów bankowych.
Data opracowania
21.02.2019r.
Opracowała
Agata Kielar - dyrektor
Zatwierdziła
Agata Kielar - dyrektor