Siedziba Adres: Plac Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów | ZAREZERWUJ TERMIN WIZYTY W BIURZE |
Dyrektor
Imię i nazwisko: Grażyna KALANDYK
Siedziba: Plac Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
E-Mail: edg@um.rzeszow.pl
Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Biura
Struktura organizacyjna
Biurem Ewidencji Działalności Gospodarczej Zezwoleń (EDG) zarządza dyrektor.
W Biurze Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń tworzy się referaty:
Zadania
Do zadań Centrum Obsługi Rzeszowskiego Przedsiębiorcy należy w szczególności:
1) przyjmowanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zwanej w dalszej części niniejszego regulaminu CEIDG);
2) przekształcanie wniosków na formę elektroniczną i przesyłanie do CEIDG;
3) prowadzenie spraw związanych z archiwizacją wniosków składanych do CEIDG za pośrednictwem urzędu;
4) udostępnianie informacji o danych zgromadzonych w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta na podstawie ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej i wydawanie w tym zakresie zaświadczeń i odpisów;
5) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem danych między punktem kontaktowym, o którym mowa w art. 22a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (zwanym w dalszej części niniejszego regulaminu punktem kontaktowym), a Prezydentem;
6) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem kompletności i aktualności informacji umieszczonych w punkcie kontaktowym oraz niezwłocznym udzielaniem odpowiedzi na wnioski o udzielenie tych informacji;
7) prowadzenie spraw związanych z umożliwieniem za pośrednictwem punktu kontaktowego realizacji spraw związanych z podejmowaniem, wykonywaniem zakończeniem działalności gospodarczej, z wyłączeniem procedur odwoławczych;
8) przygotowywanie informacji dotyczących harmonogramów naboru wniosków do programów operacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz o aktualnych, dostępnych dla przedsiębiorców narzędziach wsparcia takich jak pożyczki, fundusze poręczeniowe, dotacje, refundacje, szkolenia, projekty unijne;
9) współpraca z instytucjami rynku pracy przy realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu oraz aktywizacją lokalnego rynku pracy;
10) współpraca z organizacjami z otoczenia biznesu;
11) pozyskiwanie i udzielanie informacji na temat koncesji, pozwoleń innych wymagań dotyczących przedsiębiorców;
12) udzielanie pomocy osobom z kraju oraz z zagranicy w zakładaniu działalności gospodarczej;
13) pobudzanie aktywności gospodarczej mieszkańców Rzeszowa poprzez podejmowanie szeregu działań takich jak udział w projektach regionalnych oraz międzynarodowych, realizowanie projektów autorskich skierowanych do rzeszowskich przedsiębiorców oraz oferowanie możliwości uczestnictwa w programach rozwojowych;
14) przygotowywanie sprawozdań z udzielonej przez Prezydenta pomocy publicznej de minimis w rolnictwie, rybołówstwie i dla przedsiębiorców, a także innej niż de minimis oraz ich przysyłanie z wykorzystaniem portalu sprawozdawczego;
15) współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze ochrony praw konsumenckich przy realizacji zadań określonych w programach współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi;
16) przygotowywanie informacji i danych z zakresu statystyki publicznej dotyczących działalności miasta i jego wyników oraz opracowywanie tych danych w formie ankiet, raportów i sprawozdań.
Do zadań Referatu Zezwoleń i Kontroli należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, cofaniem wygaszaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży;
2) wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zezwoleń dla przedsiębiorców, których działalność polega na organizowaniu przyjęć (catering);
3) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem pobieraniem opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
4) kontrolowanie przestrzegania przepisów prawa w placówkach gastronomicznych i handlowych prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych;
5) współdziałanie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie opiniowania wniosków o wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
6) wprowadzanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (wydanych, cofniętych i wygaszonych) do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
7) kontrolowanie wykonywania obowiązków określonych w art. 5 ust. 1 Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. 2012.392 z późn. zm.) na terenie nieruchomości użytkowych przez przedsiębiorców;
8) podejmowanie czynności w ramach uprawnień oskarżycielskich Prezydenta, gdy w trakcie prowadzonych czynności kontrolnych, o których mowa w pkt 7 ujawniono wykroczenia;
9) ewidencjonowanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych;
10) przygotowywanie projektów uchwał Rady opiniujących lokalizację kasyn gry;
11) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji i kontroli obiektów hotelarskich oraz innych obiektów nie będących obiektami hotelarskimi, w których są świadczone usługi hotelarskie;
12) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
13) prowadzenie spraw dotyczących odmowy wpisu i wykreślenia z rejestru żłobków oraz wydawania zaświadczeń o wpisaniu podmiotu do rejestru żłobków i dokonaniu zmian w rejestrze żłobków;
14) przyjmowanie opłat za wpis do rejestru żłobków;
15) wprowadzanie danych dotyczących rejestru żłobków i klubów dziecięcych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Tryb działania
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa nadanym Zarządzeniem Nr 19/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lutego 2013 r. z późn. zm.
Wysokość opłat
Informacje na temat opłat podane są w poszczególnych procedurach Moja sprawa w urzędzie
Rejestry, Ewidencje, Archiwa
Rejestry:
Ewidencje:
Ewidencja innych obiektów świadczących usługi hotelarskie - pól biwakowych na terenie Gminy Miasto Rzeszów.
Archiwa:
Data opracowania
31 lipca 2013 r.
Przygotowała
Katarzyna Kunicka
Zatwierdziła
Grażyna Kalandyk