Siedziba
Adres: ul. Rynek 11, 35-064 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
E-Mail: ora@erzeszow.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
Dyrektor
Imię i nazwisko: dr ALICJA TRZYNA
Siedziba: ul. Rynek 11, 35-064 Rzeszów
E-Mail: ora@erzeszow.pl
Struktura organizacyjna:
W Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym tworzy się:
Oddział Organizacyjny,
Oddział Gospodarczy, którego pracą kieruje kierownik oddziału;
Oddział Kancelaryjny, którego pracą kieruje kierownik oddziału.
W Oddziale Organizacyjnym tworzy się Referat Kadr, którego pracą kieruje kierownik referatu.
W Oddziale Kancelaryjnym tworzy się referaty:
Referat Prezydialny, którego pracą kieruje kierownik referatu;
Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańców, którego pracą kieruje kierownik referatu.
Zadania:
Do zadań Oddziału Organizacyjnego należy w szczególności:
zapewnienie sprawnego funkcjonowania urzędu oraz systematyczne wdrażanie optymalnych zasad organizacji i zarządzania;
prowadzenie prac w zakresie stosowania, utrzymania i doskonalenia systemu zarządzania jakością oraz kontroli zarządczej, na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu, wdrażanie postanowień regulaminu oraz przedkładanie Prezydentowi projektów zmian do regulaminu;
przygotowywanie projektów porozumień zawieranych z organami administracji rządowej i organami jednostek samorządu terytorialnego w sprawie przejścia niektórych zadań do realizacji oraz prowadzenie ewidencji tych porozumień;
prowadzenie spraw dotyczących wewnętrznego ustroju miasta, zmiany granic, ustalenia jego herbu, nadawania honorowego obywatelstwa miasta;
opracowywanie projektów statutu Miasta i projektów statutów jednostek organizacyjnych;
ewidencjonowanie zarządzeń Prezydenta oraz przekazywanie ich do wykonania wydziałom, jednostkom organizacyjnym oraz kierownikom służb i inspekcji; z zastrzeżeniem § 20 ust.3 pkt 3 lit.c niniejszego Regulaminu;
prowadzenie ewidencji upoważnień Prezydenta; § 35 pkt.5 lit. d niniejszego Regulaminu;
przygotowywanie propozycji odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
ewidencjonowanie wniosków komisji Rady i przygotowywanie propozycji odpowiedzi;
prowadzenie spraw związanych z przynależnością miasta do stowarzyszeń, fundacji i związków samorządu terytorialnego;
prowadzenie spraw związanych ze współdziałaniem miasta z organami wymiaru sprawiedliwości i Policją, z wykluczeniem czynności operacyjnych;
prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów parlamentarnych, Prezydenta RP, organów jednostek samorządu terytorialnego, posłów do Parlamentu Europejskiego oraz referendum ogólnopolskiego i gminnego;
prowadzenie książki kontroli przeprowadzanych w urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej, koordynowanie przygotowania projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne oraz wykonania zaleceń pokontrolnych z zastrzeżeniem § 4 ust. 3 pkt 12 niniejszego Regulaminu;
prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem.
Do zadań Referatu Kadr należy w szczególności:
realizacja polityki zatrudnienia w urzędzie;
planowanie i zapewnienie racjonalnego gospodarowania funduszem płac;
prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych;
prowadzenie rejestru poleceń służbowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza oraz Skarbnika;
opracowywanie projektów, wdrażanie i aktualizacja regulaminu pracy oraz regulaminu premiowania;
kontrola dyscypliny pracy;
prowadzenie spraw związanych z nagradzaniem i odznaczaniem pracowników oraz udzielaniem upomnień i kar regulaminowych;
prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych;
prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników urzędu;
prowadzenie spraw związanych z oceną pracy pracowników urzędu;
opracowywanie projektu regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i współdziałanie
z Komisją Kwalifikacyjną Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
prowadzenie spraw dotyczących współdziałania Prezydenta ze związkami zawodowymi działającymi w urzędzie;
współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w sprawach reklamowania pracowników urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
współdziałanie z Wydziałem Księgowo-Rachunkowym w zakresie przekazywania informacji kadrowych;
współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w Rzeszowie oraz Powiatową Radą Zatrudnienia w Rzeszowie.
Do zadań Oddziału Gospodarczego należy w szczególności:
administrowanie budynkami i lokalami biurowymi urzędu oraz planowanie ich remontów i konserwacji;
zabezpieczenie mienia przed pożarem, kradzieżą i innymi zniszczeniami oraz kontrola wydziałów odnośnie przestrzegania przepisów w tym zakresie;
utrzymanie czystości pomieszczeń biurowych oraz estetycznego wyglądu budynków urzędu i ich otoczenia;
gospodarowanie mieniem ruchomym, w tym również środkami transportu;
obsługa transportowa Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza oraz Skarbnika;
prowadzenie ewidencji mienia;
organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego;
realizacja zapotrzebowania na pieczątki, pieczęcie i tablice urzędowe oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie;
prowadzenie biura rzeczy znalezionych, powielarni oraz magazynów gospodarczych;
prenumerata dzienników urzędowych oraz prasy dla potrzeb urzędu;
konserwacja sprzętu i wyposażenia technicznego urzędu;
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami wytwarzanymi w urzędzie;
organizowanie działań mających na celu optymalizację kosztów zakupu energii elektrycznej na potrzeby jednostek organizacyjnych;
organizowanie działań mających na celu optymalizację kosztów ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczeń osobowych i komunikacyjnych gminy Rzeszów.
Do zadań Oddziału Kancelaryjnego należy w szczególności:
protokołowanie przebiegu narad i konferencji zwoływanych przez Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza;
przekazywanie projektów uchwał do Biura Rady Miasta;
prowadzenie kancelarii ogólnej Urzędu;
dbanie o właściwy obieg dokumentów oraz komunikację wewnętrzną Urzędu;
prowadzenie archiwum zakładowego.
Do zadań Referatu Prezydialnego należy w szczególności:
obsługa kancelaryjno-administracyjna Prezydenta;
koordynacja wyjazdów służbowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza oraz zawiadywanie obsługą transportową w tym obszarze;
prowadzenie spraw związanych z funkcją reprezentacyjną Prezydenta;
4. przygotowywanie dla Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza:
a) harmonogramów spotkań, konferencji i narad,
b) wystąpień i przemówień okolicznościowych;
5. przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców w sprawach kierowanych do Prezydenta, w szczególności:
a) analizowanie tematyki spraw zgłaszanych przez mieszkańców i przedkładanie ich do załatwienia według właściwości Prezydentowi, Zastępcom Prezydenta i Sekretarzowi;
b) ustalanie terminarza indywidualnych spotkań Prezydenta , Zastępców Prezydenta i Sekretarza z mieszkańcami;
c) przygotowywanie indywidualnych spotkań Prezydenta, Zastępców Prezydenta iSekretarza z mieszkańcami poprzez relacjonowanie stanu załatwiania spraw prowadzonych w urzędzie lub jed nostkach organizacyjnych i przygotowywanie odpowiednich materiałów we współpracy z merytorycznymi wydziałami oraz jednostkami;
d) przesyłanie ewentual;nych dyspozycji Prezydenta, Zastępców Prezydenta oraz Sekretarza po spotkaniach z mieszkańcami do właściwych wydziałów oraz jednostek organizacyjnych.
6. koordynacja czynności w zakresie działalności lobbingowej na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem.
Do zadań Teleinformatycznego Centrum Obsługi Mieszkańców należy w szczególności:
prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
obsługa zapytań i interwencji zgłaszanych za pomocą teleinformatycznych kanałów komunikowania się;
redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem.
Wydział Organizacyjno-Administracyjny wspomaga nadzór Prezydenta nad Strażą Miejską w Rzeszowie.
Tryb działania:
Zarządzenie Nr 19/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lutego 2013 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa,z późn.zm.
Wysokość opłat:
Opracowała:
Małgorzata Lisowicz - Inspektor Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego
Zatwierdził:
Alicja Trzyna - Dyrektor Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego