Imię i nazwisko: Renata ŻUKOWSKA Siedziba: pl. Ofiar Getta 7, 35-064 Rzeszów Telefon: 017 875 46 53 E-Mail: zdrowie@erzeszow.pl Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
ZADANIA
I. W ZAKRESIE OCHRONY ZDROWIA
Zbieranie informacji i dokonywanie analiz dla określenia potrzeb zdrowotnych mieszkańców miasta;
Opracowanie planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej oraz czuwanie nad prawidłowym zabezpieczeniem potrzeb zdrowotnych mieszkańców;
Opracowanie projektów programów w zakresie ochrony zdrowia, tj. Miejskiego Programu Promocji Zdrowia i Profilaktyki oraz Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii i Przemocy;
Planowanie środków budżetowych w odniesieniu do poszczególnych zadań programowych, w tym dofinansowanie organizacji pozarządowych działających na rzecz zdrowia mieszkańców oraz koordynowanie i monitorowanie realizacji zadań w ramach tych programów;
Wspieranie działań wychowawczych i zapobiegawczych w zakresie przeciwdziałania narkomanii;
Prowadzenie spraw związanych z organizacją imprez propagujących zdrowy styl życia na terenie miasta;
Działanie wspólnie z innymi podmiotami i instytucjami na rzecz pomocy osobom niepełnosprawnym;
Współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, instytucjami, osobami fizycznymi na rzecz zdrowia mieszkańców miasta;
Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji celowych i kontrolą ich wykorzystania;
Prowadzenie spraw i przygotowanie decyzji administracyjnych w związku z wydawaniem zezwoleń na sprowadzenie zwłok z zagranicy;
Prowadzenie spraw i przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie przekazywania szkołom wyższym zwłok do celów naukowych;
Prowadzenie spraw i przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie kierowania do Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego przy SP ZOZ Nr 1 w Rzeszowie;
Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem przez uprawnionych lekarzy SP ZOZ Nr 1 świadectw zgonu dla mieszkańców Rzeszowa nie zapisanych do lekarza rodzinnego;
Prowadzenie spraw i przygotowanie decyzji administracyjnych w zakresie potwierdzania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
Opracowywanie projektu harmonogramu dyżurów całodobowych aptek z terenu miasta.
II. W ZAKRESIE ZATRUDNIANIA I REHABILITACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Planowanie środków finansowych na realizację zadań w zakresie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych;
Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów z pracodawcami dotyczących zwrotu kosztów szkolenia zatrudnionych osób niepełnosprawnych;
Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów cywilno – prawnych w odniesieniu do zadań wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
Współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w Rzeszowie w zakresie realizacji zadań związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych;
Sporządzanie kwartalnych sprawozdań finansowo – rzeczowych z realizacji zadań ustawowych;
Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
III. W ZAKRESIE POMOCY DZIECKU I RODZINIE
Zawieranie i realizacja porozumień w sprawie ponoszenia wydatków na utrzymanie dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej;
Nadzór nad finansowaniem wydatków na utrzymanie dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej;
Zawieranie i realizacja porozumień w sprawie określenia warunków i sposobu przekazywania środków finansowych za pobyt dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie Rzeszowa;
Nadzór nad finansowaniem wydatków przeznaczonych na pobyt dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie Rzeszowa;
Zawieranie i nadzór nad realizacją porozumień Ośrodka Adopcyjno – Opiekuńczego z powiatami;
Nadzór nad finansowaniem wydatków przeznaczonych na realizację porozumień Ośrodka Adopcyjno – Opiekuńczego z powiatami.