Publiczne Przedszkole Nr 42
Siedziba
Adres | ul. Niedzielskiego 6, 35-036 Rzeszów |
Telefon/fax | 17 74 83 460/ 17 74 83 461 |
sekretariat@pp42.resman.pl | |
Godziny pracy | od 6.30 do 17.00 |
Strona internetowa www.pp42.akgart.eu
Dyrektor
Imię i nazwisko | Bogumiła Skórska |
Siedziba | ul. Niedzielskiego 6, 35-036 Rzeszów |
Telefon | 17 74 83 464 |
dyrektor@pp42.resman.pl | |
Kompetencje | Zgodnie z ustawą o systemie oświaty oraz pełnomocnictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa |
Godziny pracy | Dostosowany do potrzeb organizacyjnych placówki od 6:30 do 17:00 |
Informacje publiczne, które nie zostały opublikowane w BIP są udostępniane na wniosek zainteresowanego.
Zasady udostępniania informacji publicznej oraz zakres podlegający udostępnieniu określone są
w ustawie o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198, z późn. zm.)
Zasady dostępu do informacji publicznej
Podstawa prawna
Przedszkole Publiczne nr 42 w Rzeszowie działa na podstawie:
1.Ustawy o systemie oświaty z dnia 07.09.2004r. z późniejszymi zmianami i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
2. Uchwała Rady miasta Rzeszowa z dnia 2 lipca 1991 roku nr XXII/51/91 w sprawie przejęcia jako mienie komunalne nieruchomości położonej w Rzeszowie przy ul. Dąbala 6 od WSK PZL Rzeszów – Przedszkole WSK nr 6 oraz decyzji Zarządu Miasta Rzeszowa nr BGM.IV.72240/23/99 w sprawie powołania Przedszkola Publicznego nr 42 przy ul. Niedzielskiego 6.
Wysokość opłat
Wysokośc opłat z pobyt dziecka w Przedszkolu reguluje Uchwała Nr LII/1227/2017 w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku w którym kończą 6 lat w prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów jednostkach oświatowych.
Zadania
Zostały wymienione w statucie- Rozdział II, § 2
Tryb działania
Nabór na nowy rok szkolny odbywa się drogą elektroniczną, działalność komisji rekrutacyjnej, kryteria przyjmowania dzieci do przedszkola, rodzaje opłat, a także okoliczności skreślenia dziecka z listy dzieci przedszkolnych określa Regulamin rekrutacji do przedszkola.
Procedura przyjmowania przez przedszkole opłat za pobyt dziecka w przedszkolu.
O wysokości obowiązkowych opłat za pobyt dziecka w przedszkolu, informuje system e-dziecko oraz indywidualna informacja od księgowego. Wpłat dokonuje się co miesiąc, na konto przedszkola, do 15 każdego miesiąca -Uchwała Rady Miasta Rzeszowa Nr LXIV/89/97 Z DNIA 25 LISTOPADA 1997 R. .
Tryb wybierania dzieci z przedszkola.
Każdy rodzic ma obowiązek przyprowadzić i odebrać swoje dziecko z przedszkola w godzinach pracy przedszkola.W placówce zainstalowany jest rejestrator czasu pobytu dziecka w przedszkolu. Jeżeli rodzic lub prawny opiekun nie może osobiście wybrać dziecka ,musi pisemnie upoważnić wybranąprzez siebie osobę, wypisując dla niej upoważnienie. Osobom poniżej 13 roku życia i nietrzeźwym nie wydajemy dzieci.
Finanse, majątek
Budynek przedszkola jest obiektem wolno stojącym wybudowanym w roku 1952 r. Wokół budynku znajduje się ogród do zabaw dziecięcych wyposażony w sprzęt ogrodowy. W placówce znajdują się 4 wyposażone sale zajęć dla dzieci w różnym wieku.
* Majątek przedszkola wynosi: 430 209,27 PLN
* Rachunek zysków i strat na dzień 31.12.2015r.
* Zestawienie zmian w funduszu jednostki na dzień 31.12.2015r.
Kontrole zewnętrzne
Harmonogram kontroli - wyniki i zalecenia
* Kontrola gospodarki finansowej jednostki za 2014 rok w zakresie dochodów i wydatków budżetowych oraz zawierania i realizacji umów.
* Zespół wizyztatorów w dniach 15.01.2014 - 23.01.2014 w składzie Małgorzata Nowińska-Zgurska, Danuta Moskwa dokonał oceny przydatności i skuteczności podejmowanych działań dydaktycznych, wywchowawczych i opiekuńczych.
* Kontrola Państwoej Inspekcji Pracy przeprowadzonej w dniach 12-13.11.2015 r. (protokół).
* Kontrola Państwoego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego przeprowadzona w dniu 07.12.2015 r. (protokół).
Rejestry, ewidencje, archiwa
REJESTRY I EWIDENCJE
· zestaw programów nauczania
· księga protokołów rady pedagogicznej
· księga zarządzeń dyrektora szkoły,
· księga zastępstw,
· księga ewidencji uczniów
· rejestr korespondencji,
· rejestr wydawanych legitymacji nauczycielskich
· rejestr akt osobowych pracowników
· rejestr umów związanych z kontrahentami
· rejestr inwestycji i remontów w szkole
· ewidencja druków ścisłego zarachowania
· ewidencja pieczęci i pieczątek
· ewidencja wyjść służbowych
· ewidencja majątku szkoły
· planowanie i sprawozdawczość
· dokumentacja księgowa i płacowa
Zasady trybu działania oraz prowadzenia rejestrów i archiwów reguluje Instrukcja Kancelaryjna, Jednolity rzeczowy wykaz akt oraz Instrukcja organizacji i zakresu działania składnicy akt - wprowadzona zarządzeniem dyrektora przedszkola, w uzgodnieniu z Archiwum Państwowym w Rzeszowie.
Informacje nieudostępnione
Protokoły Rad pedagogicznych , akta osobowe, dane osobowe dzieci – ochrona danych osobowych.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych zgodne z wymogami RODO obowiązującej od 25.05.2018 roku.
Data opracowania
03.08.2018r.
Opracowanie
Bogumiła Skórska - Dyrektor przedszkola,
Agnieszka Piecuch - Główna księgowa
Zatwierdzenie
Bogumiła Skórska - Dyrektor przedszkola