Siedziba Adres: Plac Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów Infolinia: 1 77 88 99 00 Fax: 17 875 46 41 E-Mail: edg@erzeszow.pl Godziny pracy: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7.30 - 15.30, środa 7.30 - 17.00 | |
Dyrektor
Imię i nazwisko: Grażyna KALANDYK
Siedziba: Plac Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów
E-Mail: edg@erzeszow.pl
Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Biura
Struktura organizacyjna
Biurem Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń zarządza dyrektor.
W skład Biura Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń wchodzą:
- Centrum Obsługi Przedsiębiorcy;
- Referat Zezwoleń i Kontroli.
Zadania
Do zadań Centrum Obsługi Przedsiębiorcy należy w szczególności:
- przyjmowanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zwanej w dalszej części CEIDG);
- przekształcanie wniosków na formę elektroniczną i przesyłanie do CEIDG;
- prowadzenie spraw związanych z archiwizacją wniosków składanych do CEIDG za pośrednictwem urzędu;
- udostępnianie informacji o danych zgromadzonych w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta na podstawie ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej i wydawanie w tym zakresie zaświadczeń i odpisów;
- prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem danych między punktem kontaktowym, o którym mowa w art. 22a ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (zwanym w dalszej części niniejszego regulaminu punktem kontaktowym), a Prezydentem;
- wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem przez miasto Krajowego Rejestru Sądowego, polegających na zapewnieniu zainteresowanym:
a) wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności,
b) urzędowych formularzy wniosków umożliwiających rejestrację spółek jawnych,
c) dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych; - przygotowywanie informacji dotyczących harmonogramów naboru wniosków do programów operacyjnych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz o aktualnych, dostępnych dla przedsiębiorców narzędziach wsparcia takich jak pożyczki, fundusze poręczeniowe, dotacje, refundacje, szkolenia, projekty unijne;
- współpraca z instytucjami rynku pracy przy realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu oraz aktywizacją lokalnego rynku pracy;
- współpraca z organizacjami z otoczenia biznesu;
- pozyskiwanie i udzielanie informacji na temat koncesji, pozwoleń innych wymagań dotyczących przedsiębiorców;
- udzielanie pomocy osobom z kraju oraz z zagranicy w zakładaniu działalności gospodarczej;
- przygotowywanie sprawozdań z udzielonej przez Prezydenta pomocy publicznej de minimis w rolnictwie, rybołówstwie i dla przedsiębiorców, a także innej niż de minimis oraz ich przysyłanie z wykorzystaniem portalu sprawozdawczego;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarze ochrony praw konsumenckich przy realizacji zadań określonych w programach współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi;
- przygotowywanie informacji i danych z zakresu statystyki publicznej dotyczących działalności miasta i jego wyników oraz opracowywanie tych danych w formie ankiet, raportów i sprawozdań.
Do zadań Referatu Zezwoleń i Kontroli należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, cofaniem wygaszaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży;
- wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zezwoleń dla przedsiębiorców, których działalność polega na organizowaniu przyjęć (catering);
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem pobieraniem opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- kontrolowanie przestrzegania przepisów prawa w placówkach gastronomicznych i handlowych prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych;
- współdziałanie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie opiniowania wniosków o wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- wprowadzanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (wydanych, cofniętych i wygaszonych) do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- kontrolowanie wykonywania obowiązków określonych w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na terenie nieruchomości użytkowych przez przedsiębiorców;
- podejmowanie czynności w ramach uprawnień oskarżycielskich Prezydenta, gdy w trakcie prowadzonych czynności kontrolnych, o których mowa w pkt 7 ujawniono wykroczenia;
- ewidencjonowanie czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych;
- przygotowywanie projektów uchwał Rady opiniujących lokalizację kasyn gry;
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji i kontroli obiektów hotelarskich oraz innych obiektów nie będących obiektami hotelarskimi, w których są świadczone usługi hotelarskie;
- prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
- prowadzenie spraw dotyczących odmowy wpisu i wykreślenia z rejestru żłobków oraz wydawania zaświadczeń o wpisaniu podmiotu do rejestru żłobków i dokonaniu zmian w rejestrze żłobków;
- przyjmowanie opłat za wpis do rejestru żłobków;
- wprowadzanie danych dotyczących rejestru żłobków i klubów dziecięcych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Tryb działania
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa.
Wysokość opłat
Informacje na temat opłat podane są w poszczególnych kartach usług: s.bip.erzeszow.pl/dzialalnosc-gospodarcza
Rejestry, Ewidencje, Archiwa
Rejestry:
- Rejestr wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- Rejestr żłobków i klubów dziecięcych.
Ewidencje:
- Ewidencja Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Rzeszowa na podstawie nieobowiązującej już ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej;
- Ewidencja czasu pracy placówek handlowych, gastronomicznych, usługowych na terenie miasta Rzeszowa;
- Ewidencja innych obiektów świadczących usługi hotelarskie - pól biwakowych na terenie Gminy Miasto Rzeszów.
Archiwa:
- Dokumenty dotyczące wpisów do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Rzeszowa na podstawie nieobowiązującej już ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej tj. wniosek i dokumentacja z nim związana podlegają archiwizacji przez okres 100 lat;
- Wnioski dotyczące wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy oraz dokumentacja z nimi związana, a także żądania, zgłoszenia podlegają archiwizacji przez okres 10 lat od dnia ich złożenia. Przepisów o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach nie stosuje się;
- Dokumenty dotyczące zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Rzeszowa tj. wniosek oraz dokumentacja z nim związana podlegają archiwizacji przez okres 3 lat.
Data opracowania
31 lipca 2013 r.
Przygotowała
Katarzyna Kunicka
Zatwierdziła
Grażyna Kalandyk