Wersja Archiwalna

Nadanie uprawnień szkoły publicznej

Nadanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej

Miejsce złożenia dokumentów:

1. Wydział Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa, pl. Ofiar Getta 7

2. Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1

 

Miejsce wydawania dokumentów:

Wydział Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa

pl. Ofiar Getta 7

35-002 Rzeszów

 

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

1. Wniosek o nadanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej,

2. Pozytywna opinia Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie o spełnianiu przez szkołę wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe, w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia, należy przedstawić opinię tego ministra, o spełnianiu wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe,

3. Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.).

 

Informacja o opłatach:

Postępowanie nie podlega opłatom.

Termin załatwienia sprawy:

Organ ewidencyjny dokonuje czynności w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia kompletnego wniosku.

 

Podstawa prawna:

1. Art. 176 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm.)

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)

 

Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji o odmowie nadania uprawień szkoły publicznej służy prawo wniesienia odwołania do Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.

 

 

Opublikował(a): 13.06.2018 13:39, Krystian Przełożny
Wytworzył(a): 28.09.2012 13:31, Zbigniew Bury
Drukuj Poleć znajomym