Wersja Archiwalna

Nadanie uprawnień szkoły publicznej

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych

 

Miejsce złożenia dokumentów:

1. Wydział Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa, pl. Ofiar Getta 7

2. Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1

 

Miejsce wydawania dokumentów:

Wydział Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa

pl. Ofiar Getta 7

35-002 Rzeszów

 

Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:

1. Zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Rzeszowa,

2. Statut szkoły, placówki, przedszkola (w przypadku punktów przedszkolnych i zespołów wychowania przedszkolnego – projekt organizacji wychowania przedszkolnego),

3. Wykaz pracowników pedagogicznych zawierający dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora,

4. Dokument informujący o dysponowaniu lokalem oraz:

a) w przypadku zmiany sposobu użytkowania budynku lub jego części ‑ pozwolenie właściwego organu lub informację o braku konieczności dokonywania zmiany sposobu użytkowania budynku przeznaczonego na działalność oświatową,

b) pozytywna opinia rzeczoznawcy ds. zabezpieczenia przeciwpożarowego lub Komendanta Miejskiego Straży Pożarnej (w przypadków punktów przedszkolnych i zespołów wychowania przedszkolnego),

c) pozytywna opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,

d) informacja o warunkach lokalowych – zgodnie z art. 82 ust. 2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty,

5. Dla osoby fizycznej – potwierdzenie zgodności danych z dowodem tożsamości, dla osoby prawnej – aktualny wypis z rejestru sądowego.

 

Informacje o opłatach:

Postępowanie nie podlega opłatom.

 

Termin załatwienia sprawy:

Organ ewidencyjny dokonuje czynności w ciągu 30 dni od daty kompletności wniosku.

 

Podstawa prawna:

1. Art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 ze zm.)

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 sierpnia 2010 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1080 ze zm.)

 

Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do ewidencji służy prawo wniesienia odwołania do Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.

 

Opublikował(a): 16.03.2016 08:12, Agnieszka Lęcznar-Bogusz
Wytworzył(a): 28.09.2012 13:31, Zbigniew Bury
Drukuj Poleć znajomym