Nadanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej
Miejsce złożenia dokumentów:
1. Wydział Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa, pl. Ofiar Getta 7
2. Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1
Miejsce wydawania dokumentów:
Wydział Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa
pl. Ofiar Getta 7
35-002 Rzeszów
Dokumenty wymagane od wnioskodawcy:
1. Wniosek o nadanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej,
2. Pozytywna opinia Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie o spełnianiu przez szkołę wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty, w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia, należy przedstawić opinię tego ministra, o spełnianiu wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty,
3. Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.).
Informacja o opłatach:
Postępowanie nie podlega opłatom.
Termin załatwienia sprawy:
Organ ewidencyjny dokonuje czynności w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia kompletnego wniosku.
Podstawa prawna:
1. Art. 85 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.)
Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji o odmowie nadania uprawień szkoły publicznej służy prawo wniesienia odwołania do Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.