Siedziba
Adres: ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
Fax: 17 875 43 40
E-Mail: ar@erzeszow.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30,
środa 7.30 – 17.00
Dyrektor
Imię i nazwisko: Andrzej SKOTNICKI
Siedziba: ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
E-Mail: skotnickia@erzeszow.pl
Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko: Ewa KOPYCIŃSKA
Siedziba: ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
E-Mail: ekopycinska@erzeszow.pl
Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko: Ewa STELMACH
Siedziba: ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
E-Mail: stelmache@erzeszow.pll
Zadania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- prowadzenie spraw i przygotowywanie rozstrzygnięć administracyjnych wynikających z przepisów
(Dz.U.2012.647 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami) ,
(Dz.U.2013.1409 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami) ,
(Dz.U.2013.687 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami) ,
(Dz.U.2012.1015 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami)
oraz aktów wykonawczych ,
- przygotowywanie zaświadczeń właściwych dla starosty
w zakresie wykonywania funkcji administracyjno-budowlanej ;
- współpraca z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa i innymi wydziałami w przygotowywaniu
materiałów wyjściowych do organizowanych konkursów architektonicznych
i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Prowadzone sprawy:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Zezwolenia i decyzje
- decyzje o warunkach zabudowy
- przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby
- decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- decyzje o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej
- decyzje pozwoleń na budowę / rozbiórkę
- zmiana decyzji pozwolenia na budowę
- przeniesienie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby
- zmiana sposobu użytkowania obiektu
2. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę
3. Zaświadczenia
- (np. o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, o samodzielności lokali)
4. Wyrysy i wypisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
Struktura Wydziału
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wydziałem Architektury kieruje:
- Dyrektor Wydziału
- przy pomocy Zastępców Dyrektora
W skład Wydziału wchodzą następujące stanowiska i zespoły merytoryczne:
1. Stanowiska pracy do bezpośredniej obsługi merytorycznej interesantów
(zwane "rejonami"), których terenowy obszar właściwości określa Dyrektor Wydziału ;
2. Zespół stanowisk do spraw przygotowania projektów decyzji o warunkach zabudowy
oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego ;
3. Stanowiska pracy do spraw weryfikacji projektów budowlanych ;
4. Stanowisko pracy do spraw związanych z przekształceniami własnościowymi lokali
i do spraw egzekucji administracyjnej ;
5. Stanowisko pracy do spraw współpracy z jednostkami planowania przestrzennego
oraz rejestrów decyzji o warunkach i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego ;
6. Stanowisko pracy do spraw obsługi kancelaryjno – biurowej ;
7. Stanowisko pracy do spraw obsługi informatyczno – technicznej ;
8. Stanowiska pracy do spraw obsługi sekretariatu.
Stan wydziału - 38 osób (37,5 etatu).
Tryb działania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podania i wnioski w celu uzyskania odpowiednich decyzji, zaświadczeń i pozostałych spraw można składać:
- w sekretariacie Wydziału Architektury - Rzeszów , ul. Kopernika 15 , pok.35 , II piętro
- w Ratuszu - Rzeszów , ul. Rynek 1 , okienko kancelarii ogólnej , parter
- lub przesłać pocztą meilową pod adres - ar@erzeszow.pl
W sekretariacie Wydziału Architektury można pobrać formularze następujących wniosków, zgłoszeń:
1 - wniosek o ustalenie warunków zabudowy
2 - wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
3 - wniosek o pozwolenie na budowę
4 - wniosek o pozwolenie na rozbiórkę
5 - wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę
6 - wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
7 - wniosek o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę
8 - zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych
nie wymagających pozwolenia na budowę
9 - oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
10 - wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego
11 - wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
DRUKI i WNIOSKI do pobrania >>>>>>
Wysokość opłat
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej podlegają decyzje.
Wysokość opłaty skarbowej za uzyskane decyzje i zaświadczenia reguluje ustawa
o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U.2012.1282 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami).
Opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy
pod nazwą: „Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów”
o numerze: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423.
Potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Decyzje w sprawach zabudowy mieszkaniowej są zwolnione z opłaty skarbowej.
Ewidencje, Archiwa
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ewidencje
Wydział Architektury nie prowadzi ewidencji, których dane byłyby udostępniane.
Archiwa
Dokumenty wszystkich spraw prowadzonych w Wydziale są przekazywane do archiwum zakładowego.
Udostępnianie tych dokumentów w uzasadnionych przypadkach, następuje na pisemny wniosek
osoby zainteresowanej.
Informacje nieudostępnione
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie udostępnia się danych osobowych osób biorących udział w postępowaniach administracyjnych.
Data opracowania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29 października 2008 r.
Data aktualizacji
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22 kwietnia 2013 r.
Opracowała
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dr inż. arch. Beata Bieleń-Zajdel
Aktualizacja 1 września 2014 r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zastępca dyrektora Wydziału Architektury Ewa Stelmach