Siedziba
Adres: ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów
Infolinia: 1 77 88 99 00
Fax: 17 875 43 40
E-Mail: ar@erzeszow.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30,
środa 7.30 – 17.00
Dyrektor
Imię i nazwisko: Andrzej SKOTNICKI
Siedziba: ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów
E-Mail: askotnicki@erzeszow.pl
Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko: Ewa KOPYCIŃSKA
Siedziba: ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów
E-Mail: ekopycinska@erzeszow.pl
Zadania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- prowadzenie spraw i przygotowywanie rozstrzygnięć administracyjnych wynikających z przepisów
(Dz.U.2017.1073 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami) ,
(Dz.U.2017.1332 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami) ,
(Dz.U.2017.1496 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami) ,
(Dz.U.2017.1201 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami)
oraz aktów wykonawczych ,
- przygotowywanie zaświadczeń właściwych dla starosty
w zakresie wykonywania funkcji administracyjno-budowlanej ;
- współpraca z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa i innymi wydziałami w przygotowywaniu
materiałów wyjściowych do organizowanych konkursów architektonicznych
i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Prowadzone sprawy:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Zezwolenia i decyzje
- decyzje o warunkach zabudowy
- przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby
- decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
- decyzje o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej
- decyzje pozwoleń na budowę / rozbiórkę
- zmiana decyzji pozwolenia na budowę
- przeniesienie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby
- zmiana sposobu użytkowania obiektu
2. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę
3. Zaświadczenia
- np. o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, o samodzielności lokali
4. Wyrysy i wypisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
Struktura Wydziału
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wydziałem Architektury kieruje:
- Dyrektor Wydziału
- przy pomocy Zastępcy Dyrektora
W skład Wydziału wchodzą następujące stanowiska i zespoły merytoryczne:
1. Stanowiska pracy do bezpośredniej obsługi merytorycznej interesantów
(zwane "rejonami"), których terenowy obszar właściwości określa Dyrektor Wydziału ;
2. Zespół stanowisk do spraw przygotowania projektów decyzji o warunkach zabudowy
oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego ;
3. Stanowiska pracy do spraw weryfikacji projektów budowlanych ;
4. Stanowisko pracy do spraw związanych z przekształceniami własnościowymi lokali
i do spraw egzekucji administracyjnej ;
5. Stanowisko pracy do spraw współpracy z jednostkami planowania przestrzennego
oraz rejestrów decyzji o warunkach i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego ;
6. Stanowiska pracy do spraw obsługi kancelaryjno – biurowej ;
7. Stanowisko pracy do spraw obsługi informatyczno – technicznej ;
8. Stanowiska pracy do spraw obsługi sekretariatu.
Stan wydziału - 40 osób
Tryb działania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podania i wnioski w celu uzyskania odpowiednich decyzji, zaświadczeń i pozostałych spraw można składać:
- w sekretariacie Wydziału Architektury - Rzeszów , ul. Kopernika 15 , pok.35 , II piętro
- w Ratuszu - Rzeszów , Rynek 1 , okienko kancelarii ogólnej , parter
W sekretariacie Wydziału Architektury można pobrać formularze następujących wniosków, zgłoszeń:
1 Wniosek o ustalenie warunków zabudowy
2 Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
3 Wniosek o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016"
5 Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016"
6 Informacje uzupełniające do wniosku.o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę,
zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego
oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016"
7 Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę
8 Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę
9 Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
11 Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016"
12 Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (MPZP)
13 Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu
14 Uzupełnienie wniosku inne niż w pozycji 6
DRUKI i WNIOSKI do pobrania >>>>>>
Wysokość opłat
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej podlegają decyzje.
Wysokość opłaty skarbowej za uzyskane decyzje i zaświadczenia reguluje ustawa
o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.
Opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy
pod nazwą: „Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1, 35-064 Rzeszów”
o numerze: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423
Potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Decyzje w sprawach zabudowy mieszkaniowej są zwolnione z opłaty skarbowej.
Ewidencje, Archiwa
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ewidencje
Wydział Architektury nie prowadzi ewidencji, których dane byłyby udostępniane.
Archiwa
Dokumenty wszystkich spraw prowadzonych w Wydziale są przekazywane do archiwum zakładowego.
Udostępnianie tych dokumentów w uzasadnionych przypadkach, następuje na pisemny wniosek
osoby zainteresowanej.
Informacje nieudostępnione
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie udostępnia się danych osobowych osób biorących udział w postępowaniach administracyjnych.
Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Architektury Urzędu Miasta Rzeszowa
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów
2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, tel. 17 748 4499
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań nałożonych wymaganiami prawa wymienionymi niżej:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
Data opracowania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29 października 2008 r.
Data aktualizacji
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22 kwietnia 2013 r.
Opracowała
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dr inż. arch. Beata Bieleń-Zajdel
Aktualizacja 29 maja 2018 r.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------