Wersja Archiwalna

Dom Pomocy Społecznej dla Dorosłych Niepełnosprawnych Intelektualnie im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie

 

Siedziba
 
Adres:   ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607  Rzeszów
NIP:   813-17-36-881
REGON:   690681698
Telefon:   (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60
Fax:   (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60
E-Mail:   dpsmail@wp.pl
www:   www.dps-styczniowiec.za.pl
Godziny pracy:   7:30 - 15:30
Dyrektor
 
Imię i nazwisko:   Jadwiga Gładka
Siedziba:   ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607  Rzeszów
Telefon:   (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 wew. 35
E-Mail:   dpsmail@wp.pl
Godziny pracy:   7.30 - 15.30 od poniedziałku do piątku
Kompetencje:  

Dyrektor Domu jest odpowiedzialny za całokształt działalności i realizację działań statutowych Domu. Należy do niego w szczególności:

  • Ogólne kierownictwo w sprawach organizacyjnych i administracyjnych,
  • Ogólny nadzór nad majątkiem DPS,
  • Reprezentowanie domu na zewnątrz,
  • Przedkładanie Prezydentowi Miasta Rzeszowa planów finansowych oraz sprawozdań i wniosków dotyczących ich realizacji,
  • Zatwierdzanie wydatków budżetowych w ramach planów finansowych,
  • Nadzór nad zespołem pracowniczym,
  • Ustalanie zakresu czynności dla kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy,
  • Dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
  • Współpraca ze związkami zawodowymi,
  • Wydawanie zarządzeń wewnętrznych, regulaminów i instrukcji,
  • Tworzenie warunków do pełnej realizacji zadań statutowych,
  • Kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców,
  • Możliwość tworzenia nowych stanowisk w zależności od potrzeb. 

 

Oraz wynikających z pełnomocnictw wydanych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa:

  • Reprezentowanie Gminy Rzeszów w postępowaniu przed Sądem Rejonowym w Rzeszowie X  Wydział Cywilno - Karny w sprawach o złożenie do depozytu sądowego kwot pieniężnych pozostawionych przez zmarłych mieszkańców DPS-u oraz do składania oświadczeń woli w zakresie komu złożona do depozytu sądowego kwota ma być wydana i pod jakimi warunkami.
  • Podejmowanie czynności zwykłego zarządu związanych z prowadzeniem statutowej działalności DPS dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie w tym  zaciąganie - w granicach środków przewidzianych na ten cel w zatwierdzonym planie finansowym Domu - zobowiązań niezbędnych do realizacji jego zadań, a także zawieranie - na czas nieoznaczony umów dzierżawy i najmu wolnych budynków, terenów i urządzeń usytuowanych w obrębie gminy Rzeszów - obwarowanych każdorazowo prawem bezwarunkowego ich rozwiązania.
  • Występowanie w imieniu gminy Rzeszów, w postępowaniu administracyjnym do naczelnego Sądu Administracyjnego. 
  • Zatwierdzanie dowodów księgowych i dokumentów związanych z gospodarowaniem mieniem Gminy Miasto Rzeszów - Domu Pomocy Społecznej dla Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie.
Podstawa prawna powołania i funkcjonowania jednostki

 

Dom Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej jest jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej, organem prowadzącym dla Domu  jest Gmina Miasto Rzeszów.

  • Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 1998 nr 91 poz. 578 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 1990 nr 16 poz. 95 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U 2009 nr 157 poz. 1240 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2008 Nr 223 poz. 1458 z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (DZ.U. 2004 nr 64 poz. 593 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 964).
  • Decyzja Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenia Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie (znak S.II.9013/3/07 z dnia 9 lipca 2007 r.).
  • Statut Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie (Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. Nr XII/176/2007).

  

Decyzja Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 roku w sprawie zezwolenia na prowadzenie Domu (znak S.II.9013/3/07 z dnia 9 lipca 2007 roku)pobierz


 

 

Struktura organizacyjna

 
Struktura organizacyjna   pobierz
Regulamin organizacyjny
 
Regulamin organizacyjny  ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Regulamin organizacyjny ŚDS

ico_pdf.gif (175 btyes)

pobierz
Aneks nr 1 do Regulaminu DPS ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Aneks nr 2 do Regulaminu DPS ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Aneks nr 3 do Regulaminu DPS ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

Statut

Statut ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. nr XII/176/2007 ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 24 października 2006 r. nr LXVII/247/2006 ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Decyzja Wojewody Podkarpackiego z dnia 09 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenie Domu (znak S.II.9013/3/07) ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz


 
Tryb działania, Kontrole
 
Tryb działania ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zemnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2006 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zemnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2007 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zemnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2008 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zemnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2009 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zemnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2010 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zemnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2011 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zemnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2012 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

 

 

 Kontrola zarządcza

Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2012 r.
ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Zarządzenie wewnętrzene w sprawie kontroli zarządczej na 2013 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Plan działalności Domu dla realizacji kontroli zarządczej na 2013r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
 
 
Zadania i prowadzone sprawy
 
 
Budżet
 
Budżet na 2003 rok

ico_pdf.gif (175 btyes)

pobierz
Budżet na 2004 rok
ico_pdf.gif (175 btyes)
pobierz
Budżet na 2004 rok (ŚDS) ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

Budżet na 2005 rok

ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

Budżet na 2006 rok

ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

Budżet na 2007 rok

ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

Budżet na 2008 rok

ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

Budżet na 2008 rok (ŚDS)

ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Budżet na 2011 rok ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Budżet na 2012 rok ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Budżet na 2013 rok ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans
 
Bilans za 2002 r.

ico_pdf.gif (175 btyes)

pobierz
Bilans za 2003 r.
ico_pdf.gif (175 btyes)
pobierz
Bilans za 2003 r. (ŚDS) ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2004 r.
ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Załacznik do bilansu za 2004 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2004 r. (ŚDS) ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2005 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2006 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2007 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2008 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2009 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2010 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2011 r. pobierz
Bilans za 2012 r. pobierz
Wysokość opłat
 
Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania, który wynosi od 01.04.2013 – 3209,20 zł
Zarządzenie nr VI/898/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 marca 2013 r.
Decyzje ustalającą opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy właściwej dla osoby kierowanej
Szczegółowe zasady umieszczania i opłat w domu pomocy społecznej określa Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 64, poz. 593, z późn. zm.) - art. 59, 60, 61.
Rejestry, ewidencje, archiwa
 
  1. rejestr mieszkańców,
  2. rejestr skarg i wniosków,
  3. rejestr dokumentów osób oczekujących,
  4. rejestr osobodni żywienia i pobytu,
  5. rejestr nieobecności (urlopów) mieszkańców
  6. rejestr depozytu wartościowego,
  7. rejestr protokołów posiedzeń rady mieszkańców,
  8. rejestr protokołów Zebrań Zespołu Terapeutycznego - Opiekuńczo,
  9. rejestr pism współpracy z jednostkami nie podporządkowanymi,
  10. rejestr sprawozdawczości miesięcznych,
  11. rejestr rachunków z dysponowania kieszonkowym mieszkańców,
  12. rejestr osób odwiedzających,
  13. rejestr imprez kulturalno oświatowych (kronika),
  14. rejestr wypadków,
  15. rejestr chorób zakaźnych,
  16. rejestr kart przymusu.

 

Opublikował(a): 03.09.2013 10:45, Marcin Frącz
Wytworzył(a): 18.08.2008 15:04, Jadwiga Gładka
Drukuj Poleć znajomym