Szanowni Państwo Gmina Miasto Rzeszów zrealizowała projekt "Poprawa infrastruktury placówek pomocy społecznej w Rzeszowie", który dotyczył modernizacji Domu Pomocy Społecznej
dla Dorosłych Niepełnosprawnych Intelektualnie im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie przy ul. Powstańców Styczniowych 37.
W związku z powyższym zachęcamy do korzystania z usług DPS w Rzeszowie przez mieszkańców miasta i okolic, w szczególności osób pochodzących z obszarów wiejskich i miast do 10 tys. mieszkańców.
Siedziba
Adres: | ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607 Rzeszów |
NIP: | 813-17-36-881 |
REGON: | 690681698 |
Telefon: | (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 |
Fax: | (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 |
E-Mail: | |
www: | |
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | /DPS_Jozefy_Jaklinskiej/SkrytkaESP |
Godziny pracy: | 7:30 - 15:30 |
Dyrektor
Imię i nazwisko: | Jadwiga Gładka |
Siedziba: | ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607 Rzeszów |
Telefon: | (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 wew. 35 |
E-Mail: | |
Godziny pracy: | 7.30 - 15.30 od poniedziałku do piątku |
Kompetencje: | Dyrektor Domu jest odpowiedzialny za całokształt działalności i realizację działań statutowych Domu. Należy do niego w szczególności:
Oraz wynikających z pełnomocnictw wydanych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa:
|
Przedmiot działalności jednostki
Celem działania Domu jest zapewnienie mieszkańcom warunków bezpiecznego i godnego życia, intymności, niezależności dostosowanej do poziomu sprawności i podtrzymywanie samodzielności.
Dom zapewnia całodobową opiekę polegającą na świadczeniu usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających na poziomie obowiązującego standardu, a w szczególności:
Zamieszkanie,
Wyżywienie,
Utrzymanie czystości,
Pomoc w podstawowych czynnościach życiowych i w załatwianiu niezbędnych spraw osobistych,
Pielęgnację,
Podnoszenie sprawności i aktywizowanie mieszkańców,
Udział w terapii zajęciowej,
Realizacje potrzeb religijnych i kulturalnych,
Możliwość rozwoju samorządności mieszkańców,
Nawiązywanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktu z rodziną i społecznością lokalna,
Bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych mieszkańców.
Zakres i formy usług Domu są dostosowane do indywidualnych potrzeb mieszkańców.
Wydatki związane z zapewnieniem całodobowej opieki mieszkańcom oraz zaspokajaniem ich niezbędnych potrzeb bytowych i społecznych w całości pokrywa Dom.
Dom umożliwia i organizuje mieszkańcom pomoc w korzystaniu z przysługujących i na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych.
Dyrektor przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 13:00 - 15:00. Osoby zainteresowane spotkaniem z Dyrektorem Domu proszone są o wcześniejsze umówienie sie w sekrtetariacie Domu telefonicznie lub osobiście.
Sekretariat czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30 (tel. (17)854-52-11 lub (17)865-43-60).
Wszelkie informacje w zakresie spraw związanych z mieszkańcami w DPS udzielane są telefonicznie lub osobiście w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 15:00 (tel. (17)854-52-11 wew. 34 lub (17)865-43-60) wew 34), przez pracownika socjalnego i Dyrektora Domu. Każda osoba, która chce zamieszkać w Naszym Domu ma możliwość osobistej wizyty celem zapoznania się z ofertą i proponowanymi warunkami.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza na platformie ePUAP - /DPS_Jozefy_Jaklinskiej/SkrytkaESP
Dom Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej jest jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej, organem prowadzącym dla Domu jest Gmina Miasto Rzeszów. Dom działa na podstawie:
Dom Pomocy Społecznej działa w oparciu o decyzję Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenia Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie, ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, Statutu uchwalonego przez Radę Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. nr XII/176/2007. i procedur wydanych przez dyrektora placówki regulujących kwestie związane z pobytem mieszkańców w DPS i świadczonymi na ich rzecz usługami:
Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.),
Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.),
Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.),
Wysokość opłat
Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania, który wynosi od 01.04.2018 – 3825,00 zł.
Decyzje ustalającą opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy właściwej dla osoby kierowanej. Szczegółowe zasady umieszczania i opłat w domu pomocy społecznej określa Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 182, z późn. zm.) - art. 59, 60, 61.
Statut
Struktura organizacyjna
Struktura organizacyjna Domu Pomocy Społecznej
Regulaminy
Regulamin organizacyjny - 16 maj 2014 rok
Regulamin wynagradzania w Domu Pomocy Społecznej
Regulamin mieszkańców w Domu Pomocy Społecznej
Środki trwałe - stan na 31.12.2012
Środki trwałe - stan na 31.12.2013
Środki trwałe - stan na 31.12.2014
Środki trwałe - stan na 31.12.2015
Środki trwałe - stan na 31.12.2016
Środki trwałe - stan na 31.12.2017
Udostępnianie informacji nieudostępnionej w BIP
Informacja publiczna nie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej DPS, może być udostępniona na wniosek. Wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej można pobrać poniżej:
Wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej
Dane zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępnia się za zgodą dyrektora na wniosek stronom i uczestnikom postepowania oraz na żądanie uprawnionych osób. Udostępnianie informacji i dokumentów zawartych w rejestrach, ewidencjach i archiwach odbywa się z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów, w tym w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. O ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 Nr 101 poz. 926 z późn. zm.).
rejestr mieszkańców,
rejestr skarg i wniosków,
rejestr dokumentów osób oczekujących,
rejestr osobodni żywienia i pobytu,
rejestr nieobecności (urlopów) mieszkańców
rejestr depozytu wartościowego,
rejestr protokołów posiedzeń rady mieszkańców,
rejestr protokołów Zebrań Zespołu Terapeutycznego - Opiekuńczo,
rejestr pism współpracy z jednostkami nie podporządkowanymi,
rejestr sprawozdawczości miesięcznych,
rejestr rachunków z dysponowania kieszonkowym mieszkańców,
rejestr osób odwiedzających,
rejestr imprez kulturalno oświatowych (kronika),
rejestr wypadków,
rejestr chorób zakaźnych,
rejestr kart przymusu.
rejestr zamówień publicznych
Jednostaka kontrolująca | Data kontroli | Zakres kontroli |
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie | 15.04.2016 | Kontrola kompleksowa |
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie | 15.04.2016 | Kontrola żywienia |
Sąd Okręgowy w Rzeszowie | 11.06.2016 | Kontrola kompleksowa |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie | 26.07.2016 | Kontrola problemowa |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie | 28.10.2016 | Kontrola problemowa |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie | 9.02.2017 | Kontrola zamówień publicznych |
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie | 7.03.2017 | Kontrola jakości wody |
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie | 19.05.2017 | Kontrola kompleksowa |
Sąd Okręgowy w Rzeszowie | 11.05.2017 | Kontrola kompleksowa |
Sąd Okręgowy w Rzeszowie | 15.05.2018 | Kontrola kompleksowa |
Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2012 roku
Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2013 roku
Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2014 roku
Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2015 roku
Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2016 roku
Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2017 roku