Wersja Archiwalna

Dom Pomocy Społecznej dla Dorosłych Niepełnosprawnych Intelektualnie im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie


 

Siedziba
 
Adres:   ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607  Rzeszów
NIP:   813-17-36-881
REGON:   690681698
Telefon:   (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60
Fax:   (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60
E-Mail:   dpsmail@wp.pl
www:   www.dps-styczniowiec.za.pl
Godziny pracy:   7:30 - 15:30
Dyrektor
 
Imię i nazwisko:   Jadwiga Gładka
Siedziba:   ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607  Rzeszów
Telefon:   (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 wew. 35
E-Mail:   dpsmail@wp.pl
Godziny pracy:   7.30 - 15.30 od poniedziałku do piątku
Kompetencje:  

Dyrektor Domu jest odpowiedzialny za całokształt działalności i realizację działań statutowych Domu. Należy do niego w szczególności:

  • Ogólne kierownictwo w sprawach organizacyjnych i administracyjnych,
  • Ogólny nadzór nad majątkiem DPS,
  • Reprezentowanie domu na zewnątrz,
  • Przedkładanie Prezydentowi Miasta Rzeszowa planów finansowych oraz sprawozdań i wniosków dotyczących ich realizacji,
  • Zatwierdzanie wydatków budżetowych w ramach planów finansowych,
  • Nadzór nad zespołem pracowniczym,
  • Ustalanie zakresu czynności dla kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy,
  • Dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
  • Współpraca ze związkami zawodowymi,
  • Wydawanie zarządzeń wewnętrznych, regulaminów i instrukcji,
  • Tworzenie warunków do pełnej realizacji zadań statutowych,
  • Kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców,
  • Możliwość tworzenia nowych stanowisk w zależności od potrzeb. 

 

Oraz wynikających z pełnomocnictw wydanych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa:

  • Reprezentowanie Gminy Rzeszów w postępowaniu przed Sądem Rejonowym w Rzeszowie X  Wydział Cywilno - Karny w sprawach o złożenie do depozytu sądowego kwot pieniężnych pozostawionych przez zmarłych mieszkańców DPS-u oraz do składania oświadczeń woli w zakresie komu złożona do depozytu sądowego kwota ma być wydana i pod jakimi warunkami.
  • Podejmowanie czynności zwykłego zarządu związanych z prowadzeniem statutowej działalności DPS dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie w tym  zaciąganie - w granicach środków przewidzianych na ten cel w zatwierdzonym planie finansowym Domu - zobowiązań niezbędnych do realizacji jego zadań, a także zawieranie - na czas nieoznaczony umów dzierżawy i najmu wolnych budynków, terenów i urządzeń usytuowanych w obrębie gminy Rzeszów - obwarowanych każdorazowo prawem bezwarunkowego ich rozwiązania.
  • Występowanie w imieniu gminy Rzeszów, w postępowaniu administracyjnym do naczelnego Sądu Administracyjnego. 
  • Zatwierdzanie dowodów ksiegowych i dokumentów związanych z gospodarowaniem mieniem Gminy Miasto Rzeszów - Domu Pomocy Społecznej dla Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie

 

Informacja

Informujemy, że na podstawie uchwały nr LVII/1085/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 27 sierpnia 2013 r.  w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzeszowie przy ul. Ofiar Katynia 1, Środowiskowy Dom Samopomocy w Rzeszowie przy ul. Powstańców Styczniowych 37 funkcjonujący jako komórka organizacyjna Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie oraz Środowiskowy Dom Samopomocy w Rzeszowie przy ul. Ofiar Katynia 1 funkcjonujący jako komórka organizacyjna Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, z dniem 1 stycznia 2014 r. stają się odrębną jednostką.

 

Uchwała Nr LVII/1085/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 27 sierpnia 2013 r. w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzeszowie
pobierz

 

 

Podstawa prawna powołania i funkcjonowania jednostki

Dom Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej jest jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej, organem prowadzącym dla Domu jest Gmina Miasto Rzeszów. Dom działa na podstawie:

  • Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.),
  • Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.),
  • Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U z 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy,
  • Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.),
  • Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U. z 2011 r. nr 231 poz. 1375 z późn. zm.),
  • Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. z 2012 r. poz. 964).
  • Decyzji Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenia Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie (znak S.II.9013/3/07 z dnia 9 lipca 2007 r.).
  • Statutu Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie (Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 25 lutego 2014 r. Nr LXIX/1291/2014).
     
 

Struktura organizacyjna

Struktura organizacyjna   pobierz

Regulamin organizacyjny
 
Regulamin organizacyjny  ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Regulamin wynagradzania pobierz
Regulamin mieszkańców pobierz

Statut

Statut ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 24 października 2006 r. nr LXVII/247/2006 w sprawie nadania imienia Domowi Pomocy Społecznej przy ul. Powstańców Styczniowych 37
ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. nr XII/176/2007 w sprawie uchwalenia Statutu Domu Pomocy Społecznej
ico_pdf.gif (175 btyes)pobierz
Decyzja Wojewody Podkarpackiego z dnia 09 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenie Domu (znak S.II.9013/3/07) ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 25 lutego 2014 r. nr LXIX/1291/207 w sprawie zmiany Statutu Domu Pomocy Społecznej
ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz


 

Cele i zadania

Celem działania Domu jest zapewnienie mieszkańcom warunków bezpiecznego i godnego życia, intymności, niezależności dostosowanej do poziomu sprawności i podtrzymywanie samodzielności.
Dom zapewnia całodobową opiekę polegającą na świadczeniu usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających na poziomie obowiązującego standardu, a w szczególności:

  • Zamieszkanie,
  • Wyżywienie,
  • Utrzymanie czystości,
  • Pomoc w podstawowych czynnościach życiowych i w załatwianiu niezbędnych spraw osobistych,
  • Pielęgnację,
  • Podnoszenie sprawności i aktywizowanie mieszkańców,
  • Udział w terapii zajęciowej,
  • Realizacje potrzeb religijnych i kulturalnych,
  • Możliwość rozwoju samorządności mieszkańców,
  • Nawiązywanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktu z rodziną i społecznością lokalna,
  • Bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych mieszkańców.


Zakres i formy usług Domu są dostosowane do indywidualnych potrzeb mieszkańców.
Wydatki związane z zapewnieniem całodobowej opieki mieszkańcom oraz zaspokajaniem ich niezbędnych potrzeb bytowych i społecznych w całości pokrywa Dom.
Dom umożliwia i organizuje mieszkańcom pomoc w korzystaniu z przysługujących i na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych.


 
Tryb działania w oparciu o procedury 

Dom Pomocy Społecznej działa w oparciu o decyzję Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenia Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie (znak S.II.9013/3/07 z dnia 9 lipca 2007 r.), ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64 poz. 593 z późn. zm.), Statutu uchwalonego przez Radę Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. nr XII/176/2007. i procedur wydanych przez dyrektora placówki regulujących kwestie związane z pobytem mieszkańców w DPS i świadczonymi na ich rzecz usługami

Spis obowiazujących procedur w Domu Pomocy Społecznej (2014)
pobierz

 

Kontrole

Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2010 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2011 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2012 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w Domu Pomocy Społecznej w 2013 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz

 

 

 Kontrola zarządcza

Oswiadczenie o stanie kontroli zarządczej za 2012 r.
ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Zarządzenie wewnętrzene w sprawie kontroli zarządczej na 2013 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Plan działalności Domu dla realizacji kontroli zarządczej na 2013 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Zarządzenie wewnętrzene w sprawie kontroli zarządczej na 2014 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Plan działalności Domu dla realizacji kontroli zarządczej na 2014 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
 

 
Budżet
 
Budżet na 2011 rok ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Budżet na 2012 rok ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Budżet na 2013 rok ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Budżet na 2014 rok ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans
 
Bilans za 2010 r. ico_pdf.gif (175 btyes) pobierz
Bilans za 2011 r. pobierz
Bilans za 2012 r. pobierz
 

Roczne sprawozdania z wykonania planu wydatków budżetowych

Roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych za 2013-1ico_pdf.gif (175 btyes)pobierz
Roczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych za 2013-2
pobierz
Roczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych za 2013pobierz
 

Majatek

Środki trwałe - 31.12.2012pobierz
Środki trwałe - 31.12.2013pobierz

 

Wysokość opłat

Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania, który wynosi od 01.04.2014 – 3206,00 zł. 

Zarządzenie nr VI/1309/2014 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 marca 2014 r.
Decyzje ustalającą opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy właściwej dla osoby kierowanej. Szczegółowe zasady umieszczania i opłat w domu pomocy społecznej określa Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 182, z późn. zm.) - art. 59, 60, 61.

Zarządzenie Nr VI/1309/2014 Prezydenta Miasta Rzeszowa w sprawie średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w DPSpobierz


 

Rejestry, ewidencje, archiwa
 
Dane zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępnia się za zgodą dyrektora na wniosek stronom i uczestnikom postepowania oraz na żądanie uprawnionych osób. Udostępnianie informacji i dokumentów zawartych w rejestrach, ewidencjach i archiwach odbywa się z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów, w tym w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. O ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 Nr 101 poz. 926 z późn. zm.).
  1. rejestr mieszkańców,
  2. rejestr skarg i wniosków,
  3. rejestr dokumentów osób oczekujących,
  4. rejestr osobodni żywienia i pobytu,
  5. rejestr nieobecności (urlopów) mieszkańców
  6. rejestr depozytu wartościowego,
  7. rejestr protokołów posiedzeń rady mieszkańców,
  8. rejestr protokołów Zebrań Zespołu Terapeutycznego - Opiekuńczo,
  9. rejestr pism współpracy z jednostkami nie podporządkowanymi,
  10. rejestr sprawozdawczości miesięcznych,
  11. rejestr rachunków z dysponowania kieszonkowym mieszkańców,
  12. rejestr osób odwiedzających,
  13. rejestr imprez kulturalno oświatowych (kronika),
  14. rejestr wypadków,
  15. rejestr chorób zakaźnych,
  16. rejestr kart przymusu.
  17. rejestr zamówień publicznych

 

Opublikował(a): 03.04.2014 09:45, Marcin Frącz
Wytworzył(a): 18.08.2008 15:04, Jadwiga Gładka
Drukuj Poleć znajomym