Siedziba |
|
Adres: | | ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607 Rzeszów | NIP: | | 813-17-36-881 | REGON: | | 690681698 | Telefon: | | (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 | Fax: | | (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 | E-Mail: | | dpsmail@wp.pl | www: | | www.dps-styczniowiec.za.pl | Godziny pracy: | | 7:30 - 15:30 | |
|
Dyrektor |
|
Imię i nazwisko: | | Jadwiga Gładka | Siedziba: | | ul. Powstańców Styczniowych 37, 35-607 Rzeszów | Telefon: | | (17) 85-452-11 lub (17) 86-543-60 wew. 35 | E-Mail: | | dpsmail@wp.pl | Godziny pracy: | | 7.30 - 15.30 od poniedziałku do piątku | Kompetencje: | | Dyrektor Domu jest odpowiedzialny za całokształt działalności i realizację działań statutowych Domu. Należy do niego w szczególności: - Ogólne kierownictwo w sprawach organizacyjnych i administracyjnych,
- Ogólny nadzór nad majątkiem DPS,
- Reprezentowanie domu na zewnątrz,
- Przedkładanie Prezydentowi Miasta Rzeszowa planów finansowych oraz sprawozdań i wniosków dotyczących ich realizacji,
- Zatwierdzanie wydatków budżetowych w ramach planów finansowych,
- Nadzór nad zespołem pracowniczym,
- Ustalanie zakresu czynności dla kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy,
- Dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
- Współpraca ze związkami zawodowymi,
- Wydawanie zarządzeń wewnętrznych, regulaminów i instrukcji,
- Tworzenie warunków do pełnej realizacji zadań statutowych,
- Kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców,
- Możliwość tworzenia nowych stanowisk w zależności od potrzeb.
Oraz wynikających z pełnomocnictw wydanych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa: - Reprezentowanie Gminy Rzeszów w postępowaniu przed Sądem Rejonowym w Rzeszowie X Wydział Cywilno - Karny w sprawach o złożenie do depozytu sądowego kwot pieniężnych pozostawionych przez zmarłych mieszkańców DPS-u oraz do składania oświadczeń woli w zakresie komu złożona do depozytu sądowego kwota ma być wydana i pod jakimi warunkami.
- Podejmowanie czynności zwykłego zarządu związanych z prowadzeniem statutowej działalności DPS dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie w tym zaciąganie - w granicach środków przewidzianych na ten cel w zatwierdzonym planie finansowym Domu - zobowiązań niezbędnych do realizacji jego zadań, a także zawieranie - na czas nieoznaczony umów dzierżawy i najmu wolnych budynków, terenów i urządzeń usytuowanych w obrębie gminy Rzeszów - obwarowanych każdorazowo prawem bezwarunkowego ich rozwiązania.
- Występowanie w imieniu gminy Rzeszów, w postępowaniu administracyjnym do naczelnego Sądu Administracyjnego.
- Zatwierdzanie dowodów ksiegowych i dokumentów związanych z gospodarowaniem mieniem Gminy Miasto Rzeszów - Domu Pomocy Społecznej dla Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie
| |
|
Podstawa prawna powołania i funkcjonowania jednostki Dom Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej jest jednostką budżetową nieposiadającą osobowości prawnej, organem prowadzącym dla Domu jest Gmina Miasto Rzeszów. - Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 1998 nr 91 poz. 578 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 1990 nr 16 poz. 95 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U 2009 nr 157 poz. 1240 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2008 Nr 223 poz. 1458 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (DZ.U. 2004 nr 64 poz. 593 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 964).
- Decyzja Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenia Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie (znak S.II.9013/3/07 z dnia 9 lipca 2007 r.).
- Statut Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie (Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. Nr XII/176/2007).
Decyzja Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 roku w sprawie zezwolenia na prowadzenie Domu (znak S.II.9013/3/07 z dnia 9 lipca 2007 roku) | | pobierz |
|
|
Informacja Informujemy, że na podstawie uchwały nr LVII/1085/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 27 sierpnia 2013 r. w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzeszowie przy ul. Ofiar Katynia 1, Środowiskowy Dom Samopomocy w Rzeszowie przy ul. Powstańców Styczniowych 37 funkcjonujący jako komórka organizacyjna Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej w Rzeszowie oraz Środowiskowy Dom Samopomocy w Rzeszowie przy ul. Ofiar Katynia 1 funkcjonujący jako komórka organizacyjna Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie, z dniem 1 stycznia 2014 r. stają się odrębną jednostką. Uchwała Nr LVII/1085/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 27 sierpnia 2013 r. w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Rzeszowie
| | pobierz |
|
|
|
Struktura organizacyjna |
|
|
Regulamin organizacyjny |
|
|
|
Statut |
|
Cele i zadania Celem działania Domu jest zapewnienie mieszkańcom warunków bezpiecznego i godnego życia, intymności, niezależności dostosowanej do poziomu sprawności i podtrzymywanie samodzielności. Dom zapewnia całodobową opiekę polegającą na świadczeniu usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających na poziomie obowiązującego standardu, a w szczególności: - Zamieszkanie,
- Wyżywienie,
- Utrzymanie czystości,
- Pomoc w podstawowych czynnościach życiowych i w załatwianiu niezbędnych spraw osobistych,
- Pielęgnację,
- Podnoszenie sprawności i aktywizowanie mieszkańców,
- Udział w terapii zajęciowej,
- Realizacje potrzeb religijnych i kulturalnych,
- Możliwość rozwoju samorządności mieszkańców,
- Nawiązywanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktu z rodziną i społecznością lokalna,
- Bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych mieszkańców.
Zakres i formy usług Domu są dostosowane do indywidualnych potrzeb mieszkańców. Wydatki związane z zapewnieniem całodobowej opieki mieszkańcom oraz zaspokajaniem ich niezbędnych potrzeb bytowych i społecznych w całości pokrywa Dom. Dom umożliwia i organizuje mieszkańcom pomoc w korzystaniu z przysługujących i na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych.
|
|
|
Tryb działania w oparciu o procedury |
Dom Pomocy Społecznej działa w oparciu o decyzję Wojewody Podkarpackiego z dnia 9 lipca 2007 r. w sprawie zezwolenia na prowadzenia Domu Pomocy Społecznej im. Józefy Jaklińskiej dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie (znak S.II.9013/3/07 z dnia 9 lipca 2007 r.), ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. nr 64 poz. 593 z późn. zm.), Statutu uchwalonego przez Radę Miasta Rzeszowa z dnia 24 kwietnia 2007 r. nr XII/176/2007. i procedur wydanych przez dyrektora placówki regulujących kwestie związane z pobytem mieszkańców w DPS i świadczonymi na ich rzecz usługami |
|
|
Kontrole |
|
|
Budżet |
|
|
|
Bilans |
|
|
|
Majatek |
|
Wysokość opłat Pobyt w domu pomocy społecznej jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania, który wynosi od 01.04.2013 – 3209,20 zł. Zarządzenie nr VI/898/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 marca 2013 r. Decyzje ustalającą opłatę za pobyt w domu pomocy społecznej wydaje organ gminy właściwej dla osoby kierowanej. Szczegółowe zasady umieszczania i opłat w domu pomocy społecznej określa Ustawa o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 64, poz. 593, z późn. zm.) - art. 59, 60, 61. Zarządzenie Nr VI/898/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa w sprawie średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca w DPS | | pobierz |
|
|
|
Rejestry, ewidencje, archiwa |
Dane zawarte w rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępnia się za zgodą dyrektora na wniosek stronom i uczestnikom postepowania oraz na żądanie uprawnionych osób. Udostępnianie informacji i dokumentów zawartych w rejestrach, ewidencjach i archiwach odbywa się z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów, w tym w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. O ochronie danych osobowych (Dz.U. 1997 Nr 133 poz. 883 z późn. zm.). |
|
- rejestr mieszkańców,
- rejestr skarg i wniosków,
- rejestr dokumentów osób oczekujących,
- rejestr osobodni żywienia i pobytu,
- rejestr nieobecności (urlopów) mieszkańców
- rejestr depozytu wartościowego,
- rejestr protokołów posiedzeń rady mieszkańców,
- rejestr protokołów Zebrań Zespołu Terapeutycznego - Opiekuńczo,
- rejestr pism współpracy z jednostkami nie podporządkowanymi,
- rejestr sprawozdawczości miesięcznych,
- rejestr rachunków z dysponowania kieszonkowym mieszkańców,
- rejestr osób odwiedzających,
- rejestr imprez kulturalno oświatowych (kronika),
- rejestr wypadków,
- rejestr chorób zakaźnych,
- rejestr kart przymusu.
- rejestr zamówień publicznych
|
|