Siedziba
Adres: ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
Telefon: 017 875 42 15
Fax: 017 875 42 77
E-Mail: bu@erzeszow.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30
Dyrektor
Imię i nazwisko: Janina WILK
Siedziba: ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
Telefon: 017 875 42 15
E-Mail: bu@erzeszow.pl
Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
Struktura organizacyjna
1. Wydziałem Budżetowym kieruje dyrektor wydziału, przy pomocy zastępcy i kierowników oddziałów.
2. W Wydziale Budżetowym tworzy się następujące oddziały:
1) Oddział Planowania i Sprawozdawczości Budżetowej;
2) Oddział Księgowości Budżetu Miasta.
3. Pracą oddziałów kierują kierownicy.
Do zadań Oddziału Planowania i Sprawozdawczości Budżetowej należy:
a) informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze roku budżetowego przedkładanej przez Prezydenta Radzie i RIO;
b) sprawozdania rocznego z wykonania budżetu miasta przedkładanego przez Prezydenta Radzie i RIO;
13. opracowywanie ankiet dotyczących dochodów i wydatków budżetu miasta;
14. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Rzeszowie oraz Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim w Rzeszowie w zakresie spraw budżetowych.
Do zadań Oddziału Księgowości Budżetu Miasta należy:
1. prowadzenie rachunkowości organu finansowego miasta na prawach powiatu wg odrębnego planu kont;
2. ewidencja analityczna:
a) dochodów Miasta według klasyfikacji budżetowej,
b) dotacji celowych na zadania administracji rządowej i realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
c) środków przekazywanych jednostkom budżetowym miasta,
d) lokat terminowych,
e) rozrachunków z Urzędami Skarbowymi z tytułu realizowanych przez nie podatków stanowiących dochód miasta;
3. ewidencja przychodów z pożyczek, kredytów i obligacji oraz terminowa realizacja ich spłat, zgodnie z zawartymi umowami;
4. sporządzanie przelewów środków budżetowych dla poszczególnych dysponentów;
5. terminowe przekazywanie należności Skarbu Państwa, otrzymanych z jednostek organizacyjnych realizujących zadania z zakresu administracji rządowej;
6. ewidencja syntetyczna i analityczna wg klasyfikacji budżetowej wydatków niewygasających;
7. ewidencja syntetyczna i analityczna środków pieniężnych otrzymanych z funduszy pomocowych oraz wydatków nimi finansowanych;
8. ewidencja rozliczeń z jednostkami z tytułu zrealizowanych dochodów i wydatków dotyczących funduszy pomocowych;
9. ewidencja syntetyczna przychodów i rozchodów dotyczących prywatyzacji oraz analityczna wg klasyfikacji budżetowej i tytułów prywatyzacji;
10. sporządzanie sprawozdawczości jednostkowej:
a) z wykonania podstawowych dochodów gminy (miasta na prawach powiatu),
b) o nadwyżce lub deficycie jednostki samorządu terytorialnego,
c) o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń,
d) o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych,
e) z dotacji celowych na zadania z zakresu administracji rządowej;
11. przyjmowanie i uzgadnianie jednostkowych sprawozdań budżetowych z wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych, sprawozdań z wykonania planów finansowych samorządowych zakładów budżetowych oraz sprawozdań z wykonania dochodów i wydatków z wydzielonych rachunków jednostek oświatowych w okresach miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych
12. sporządzanie zbiorczych sprawozdań jak wyżej;
13. sporządzanie zbiorczych bilansów jednostek budżetowych oświaty;
14. sporządzanie rocznego bilansu z wykonania budżetu miasta;
15. opracowywanie doraźnych informacji o realizacji dochodów budżetu miasta z tytułu pożyczek, kredytów i obligacji.
Sprawozdania i bilanse z wykonania budżetu.