Z dniem 1 stycznia 2015 r. obsługę bankową Miasta Rzeszowa obejmuje Bank PKO BP S.A.
Rachunek podstawowy budżetu Miasta:
91 1020 4391 0000 6402 0144 6038
na który wpływają środki z tytułu:
· subwencji z budżetu państwa, dotacji z budżetu państwa,
· udziałów w podatkach stanowiących budżet państwa,
· dochodów z jednostek budżetowych obsługiwanych przez Miasto Rzeszów,
· dochodów z urzędów skarbowych (§ 0500, § 0360, § 0350, § 0910).
Rachunek pomocniczy:
47 1020 4391 0000 6602 0144 6053
na który przekazywane są wpłaty związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami (m.in. z tytułu Funduszu Alimentacyjnego).
Siedziba
Adres: ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
Telefon: 17 875 42 15
Fax: 17 875 42 77
E-mail: bu@erzeszow.pl
Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30
Dyrektor
Imię i nazwisko: Janina WILK
Siedziba: ul. Okrzei 1, 35-002 Rzeszów
Telefon: 17 875 42 15
E-mail: bu@erzeszow.pl
Kompetencje: Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
Sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Planowania i Sprawozdawczości Budżetowej.
Z-ca dyrektora
Imię i nazwisko: Bożena RZUCIDŁO
Siedziba: ul. Okrzei 1, 35-002 Rzeszów
Telefon: 17 875 42 06
E-mail: brzucidlo@erzeszow.pl
Kompetencje: Sprawuje bezpośredni nadzór nad Oddziałem Księgowości Budżetu Miasta.
Struktura organizacyjna
1. Wydziałem Budżetowym kieruje dyrektor wydziału, przy pomocy zastępcy dyrektora.
2. W Wydziale Budżetowym tworzy się następujące oddziały:
1) Oddział Planowania i Sprawozdawczości Budżetowej, którego pracą kieruje kierownik oddziału,
2) Oddział Księgowości Budżetu Miasta, którego pracą kieruje kierownik oddziału.
3. Do zadań Wydziału Budżetowego należy w szczególności:
1) opracowywanie uchwały budżetowej miasta i jej zmian;
2) opracowywanie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej i jej bieżąca aktualizacja;
3) opracowywanie informacji i sprawozdań z wykonania budżetu miasta oraz o kształtowaniu się WPF;
4) obsługa finansowo – księgowa budżetu miasta jako gminy i powiatu.
4. Do zadań Oddziału Planowania i Sprawozdawczości Budżetowej należy:
1) opracowywanie materiałów planistycznych kierowanych do wydziałów i jednostek organizacyjnych miasta w celu przygotowania projektu uchwały budżetowej miasta, ich analiza i weryfikacja;
2) opracowywanie uchwały budżetowej miasta wraz z objaśnieniami we współpracy z wydziałami oraz jednostkami organizacyjnymi;
3) opracowywanie we współdziałaniu z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi, planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej;
4) zawiadamianie jednostek organizacyjnych, za pośrednictwem wydziałów merytorycznych, o kwotach dochodów i wydatków ujętych w projekcje budżetu, uchwale budżetowej i uchwałach zmieniających budżet, niezbędnych do opracowania planów finansowych;
5) opracowywanie zarządzeń Prezydenta w sprawie wykonywania uchwały budżetowej miasta i uchwał w sprawie zmian budżetu i w budżecie - zestawienia planów finansowych jednostek budżetowych;
6) opracowywanie, we współpracy w wydziałami planu finansowego urzędu;
7) opracowywanie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej i jej bieżące aktualizowanie we współdziałaniu z innymi wydziałami i jednostkami organizacyjnymi;
8) opracowywanie raportów z realizacji zadań inwestycyjnych współfinansowanych kredytem z Europejskiego Banku Inwestycyjnego;
9) opracowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Prezydenta w sprawie zmian budżetu i w budżecie oraz innych uchwał związanych z budżetem;
10) przygotowanie we współpracy z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi projektu uchwał Rady w sprawie wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego;
11) weryfikacja poleceń przekazania środków dla jednostek organizacyjnych;
12) opracowywanie doraźnych analiz z wykonania budżetu dla potrzeb Prezydenta i Zastępców Prezydenta, Skarbnika i komisji Rady Miasta;
13) sporządzanie:
a) informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze roku budżetowego przedkładanej przez Prezydenta Radzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej oraz informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej za I półrocze;
b) sprawozdania rocznego z wykonania budżetu miasta z uwzględnieniem stopnia realizacji przedsięwzięć bieżących i inwestycyjnych przedkładanego przez Prezydenta Radzie i RIO;
14) opracowywanie ankiet dotyczących budżetu miasta;
15) prowadzenie spraw związanych z ratingiem miasta;
16) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Rzeszowie oraz Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim w zakresie spraw budżetowych.
5. Do zadań Oddziału Księgowości Budżetu Miasta należy:
1) prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu Miasta zgodnie z obowiązującymi przepisami i planem kont;
2) ewidencja rozrachunków z urzędami skarbowymi z tytułu realizowanych przez nie podatków stanowiących dochód miasta;
3) ewidencja wpływów z zaciągniętych pożyczek, kredytów i emisji obligacji oraz terminowa, zgodna z zawartymi umowami realizacja ich spłat;
4) ewidencja udzielonych pożyczek i ich spłat;
5) sporządzanie przelewów środków budżetowych dla urzędu i jednostek budżetowych na realizację wydatków objętych planami finansowymi;
6) terminowe rozlicznie dochodów z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych z Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim i jednostkami bezpośrednio realizującymi te zadania;
7) ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków niewygasających;
8) ewidencja syntetyczna i analityczna środków pieniężnych otrzymanych z funduszy pomocowych oraz wydatków nimi finansowanych;
9) sporządzanie sprawozdań jednostkowych budżetu m.in.:
a) z wykonania planu dochodów wpływających bezpośrednio na rachunki bankowe budżetu (rachunek podstawowy i rachunki wyodrębnione budżetu),
b) z wykonania podstawowych dochodów podatkowych gminy (miasta na prawach powiatu),
c) o nadwyżce lub deficycie jednostki samorządu terytorialnego,
d) o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń,
e) o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych,
f) z otrzymanych dotacji na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych,
g) o stanie środków na rachunkach bankowych;
10) przyjmowanie i uzgadnianie sprawozdań jednostek budżetowych wynikających z obowiązujących przepisów;
11) sporządzanie zbiorczych sprawozdań w szczegółowości sprawozdań jednostkowych;
12) sporządzanie rocznego bilansu z wykonania budżetu;
13) sporządzanie zbiorczych bilansów jednostek budżetowych oświaty, rachunku zysków i strat tych jednostek oraz zestawienia zmian w funduszu;
14) dokonywanie zwrotu otrzymanych a niewykorzystanych w całości dotacji z budżetu państwa i innych instytucji;
15) opracowywanie miesięcznych informacji o realizacji dochodów i wydatków budżetu miasta oraz o zadłużeniu miasta z tytułu kredytów, pożyczek i obligacji;
16) prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem kredytów, pożyczek i emisją obligacji;
17) prowadzenie spraw związanych z wyborem banku obsługującego budżet miasta;
18) prowadzenie spraw związanych z wyborem firmy badającej sprawozdanie finansowe miasta;
19) bieżąca analiza płynności finansowej;
20) lokowanie wolnych środków pieniężnych.
Tryb działania:
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa nadanym Zarządzeniem Nr 19/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lutego 2013 r.
Sprawozdania i bilanse z wykonania budżetu